Skocz do zawartości


Close Open
Close Open

deseff

Dołączył: 28 Dec 2005
Offline Ostatnio aktywny: Jan 24 2012 16:46 PM
-----

Moje tematy

[excel] uwzględnienie mocy produkcyjnych w planie produkcji

24 January 2012 - 16:45 PM

Witam,

mam problem z utworzeniem planu produkcyjnego z uwzględnieniem dostępności mocy produkcyjnych.

Skrócony opis pliku:
w załączonym pliku znajduje się zarys planu produkcyjnego maszyny pracującej u mnie w firmie.
W arkuszu „ShC” wylistowane są zlecenia, które należy wykonać. Kolumna „D” zawiera zamówioną liczbę sztuk wyrobu gotowego. W kolumnie „L” zawarty jest typ produktu. Kolumna „W” to czas przezbrojenia. W kolumnie „X” wyliczany jest planowany czas trwania produkcji wg wzoru: (zamówiona liczba sztuk/liczba sztuk na arkuszu/liczba arkuszy na godzinę)+czas przezbrojenia. „Y” to początek produkcji danego zlecenia. Kolumny „Z” i „AC” są efektem kopiowania kolejnych linii planu z innego źródła, jednak dla uproszczenia umieściłem datę i godzinę w jednej kolumnie.
Arkusz „kalendarz” zawiera kolejne daty wraz z godziną rozpoczęcia porannej zamiany, a także ilość dostępnych godziny na tej maszynie danego dnia. Taka jest przynajmniej moja wstępna koncepcja.
Arkusz „dane” zawiera informacje, na podstawie których wyliczane są czasy produkcji.

Założenia:
1. do arkusza „ShC” kopiowane są kolejne zlecenia i za pomocą przeciągnięcia w dół formuł z kolumn „X”, „Y” i „AB” wyliczany jest planowany czas produkcji oraz data zakończenia produkcji z uwzględnieniem dostępności mocy produkcyjnych z arkusza „kalendarz”.
2. a) wykonane już zlecenia pozostają w pliku, tworząc historię planów produkcyjnych.
2. b) drugi, mniej korzystny, wariant jest taki, że zrealizowane zlecenia są usuwane z pliku, a data początkowa pierwszego zlecenia pobierana jest z komórki „D4”

Problem:
Wprawdzie w komórki „Y8” i „AB8” wprowadziłem formuły, ale niestety nie są one uniwersalne i działają tylko w ww. komórkach.

Kombinowałem, szukałem pomocy na forum, a także poprzez wujka google’a. Niestety nic odpowiedniego nie udało mi się znaleźć.
Czy ma ktoś z forumowiczów pomysł na jakieś zmyślne formuły, które mogłyby być tutaj zastosowane? Czy też niezbędne będzie tutaj zastosowanie makr?
Może ktoś napotkał już podobny problem i wie jak podejść do tematu?

Pozdrawiam, deseff.

MS Project

29 January 2010 - 13:46 PM

Witam,

Zarejestrowałem makro, którego kod wygląda następująco:

Private Sub Project_BeforeSave(ByVal pj As Project)
	Application.Replace Field:="Text2", Test:="contains", Value:=" - ", Replacement:="-", ReplaceAll:=True, Next:=True, MatchCase:=False

End Sub

Nie wiem, do czego służą np. Next:=True, MatchCase:=False i czy w ogóle są potrzebne, ale to nie jest aż tak istotne. Chodzi o to, że po wykonaniu powyższego kodu, pojawia się komunikat:

“Microsoft Project has finished searching the Text2 field”


Co należy dopisać do kodu, aby ten komunikat nie pojawiał się?

Szukałem rozwiązań w sieci, ale niestety nie znalezłem nic, co by się nadawało.

Pozdrawiam, deseff.

FS A1650G - dysk twardy

05 February 2009 - 00:12 AM

Witam,

w ww. notebooku zepsuł mi się 80GB dysk twardy. Chciałbym nabyć nową sztukę 120GB. Jednak według specyfikacji technicznej umieszczonej na stronie FS max pojemność to 100GB. Macie może doświadczenie z dyskami większymi niż 100GB w tym sprzęcie? Co sądzicie o tym modelu: WD Caviar WD1200BEVE ?