Skocz do zawartości


Close Open
Close Open

sqider

Dołączył: 22 Sep 2005
Offline Ostatnio aktywny: Apr 03 2008 00:58 AM
-----

Moje posty

W temacie:Witam

03 April 2008 - 01:00 AM

spox...

Jutro,albo pojutrze dam wam wszystko co chcecie,aby jak najbardziej ulatwic wam prace.

Wielkie dzieki za zaangazowanie!


Pozdrawiam!

W temacie:Witam

02 April 2008 - 00:50 AM

heh...juz nie jarze.

Uzylem nowego ubuntu livecd do zmiany wpisow,bo jak mowiles- nie da rady zmienic spod slacka...


Przed wstawieniem nowego jaja partycja byla identyfikowana jako hda4

teraz jest identyfikowana jako sdb4,wiec zmienilem w fstab tylko z hda4 na sdb4 (moze trzeba zarzucic jakies inne parametry??)

w lilo.conf tez zmienilem na sdb4.   potem  pod slackiem  /sbin/lilo i wszystko super,ale nie dziala.


Aha.
przy klepaniu /sbin/lilo   wyskakuje  zawsze warning  LBA32 adressing ......
To chyba jest ze istnieje juz w lilo dowiazanie do tego jadra,albo?


Juz mnie to troche meczy,zastanawiam sie nad zmiana ulubienca,aczkolwiek mam niesamowity sentyment do SlackA i nie wiem czemu  xD

Wiec masz jakis pomysl,jak to sklepac do kupy???
A moze ty mi nagrasz jajo(chociaz .config)-bo mam przeczucie ze to ja robie cos nie tak przy konfiguracji przedkompilacyjnej  xD

Pozdrawiam serdecznie i dziekuje za twoj cenny czas poswiecony temu watkowi!

W temacie:Witam

01 April 2008 - 16:17 PM

heh...teraz juz lepiej.ale przy uruchamianiu pisze,ze nie potrafi zamontowac roota...

Hmm. Nie wywalilem obslugi ATA/ATAPI,a i tak nie chce dzialac.

Wkompilowalem na stale ex3 <- taki system ma partycja


Tylko nie bardzo rozumie o co chodzi z tym fstab  :/

Teraz system identyfikuje dyski nie jako hda i sda(kieszen z dyskiem),ale sdb i sda.
Zmienilem wpisy z hdb na sdb,ale to samo... Nie moze zamontowac roota.

Oczywiscie w lilo tez zmienilem.


Moglbys mi konkretniej napisac na co powinienem to zmienic??

Aha...Moze to byc przez obsluge RAID??

Przy sprawdzaniu RAID...Pierwsze pisze,ze znalazlo 6 device,a pozniej (0,0) i VFS cannot mount root......

W temacie:Witam

27 March 2008 - 22:47 PM

Witam!

Teraz sie bardzo wkurzylem.
Sorka,ze pisze tak pozno,ale probowalem sam rozwiazac nowy problem...  6 nowych instalacji slacka i 7 kompilacji nowego kernela.

Sprawdzalem zaleznosci i nie bylo w nim wkompilowanej obslugi ani karty giga intela,ani obslugi wi-fi...  <-dziwne,bo obsluga wi-fi w dzisiejszych czasach powinna byc na starcie!!

Probowalem skompilowac nowe(wlasne jajo(7 razy)), ale tez nie wiem co sie dzieje-pierwszy raz mi sie to stalo,moze przez moj sprzet.

Nie do konca wiem jak zakwalifikowac go.
W wiekszosci wlasnych jajach,slack startowal-> sprawdzal bios->succesfull   i lipa-czarny ekran i koniec
A pozniej kernel panic  :/

Mam problem z konfiguracja przed skompilowaniem jaja. -> Na koncu dawalem make install-moze powinienem podlozyc wszystko recznie???
Zdaje mi sie raczej,ze popelniam jakis blad przy konfiguracji,aczkolwiek chcialbym zeby kazdy part kompa mial wsparcie!

Dam wam niektore parametry kompa,moze to cos da:

Intel Core 2 Quad  4x 2,4 Ghz 8Mb cache  -> czterordzeniowy uuuu procek-> dawalem go jako kompatybilny z Pentium Pro,bo nie bylem pewny czy nada sie na Core
FSB 1,07Mhz
Karte eth znacie
DDR2  4x1Gb kingstona 833Mhz
nvidia gt 8500  512 Mb
jeden hdd przenosny 350Gb drugi 500Gb  z systemem -> wszystkie podpiete kabelkiem sata
tak samo nagrywara dvd light scribe - sata
mam tez media drive bay
do tego dochodzi OHCI IEEE 1394 i czytnik kart 16-stu rodzai    sd,mini,mmc,rs.ms.pro.compact flash   itd...
oczywiscie usb i inne pierdy jak pci i agp ktore jest mi potrzebne....

To moze wystarczy...jest mi ciezko skonfigurowac jajo na ten sprzet,bo troche tego za duzo-najwieksze jajo jakie mi wyszlo mialo 4.4 MB    :o
a chce pozadzic na slacku,jak za starych dawnych czasow,ale zeby wpasc na kompilacji nowego jaja    :P8|  

POZDRAWIAM SERDECZNIE!


Czekam na odpowiedz...

W temacie:Witam

23 March 2008 - 17:32 PM

heh...a wiec tak...

Ndiswrapper(v.1.52) dziala poprawnie...  pokazuje sprzet, zainstalowany sterownik
ndiswrapper -m
depmod -a
modprobe ndiswrapper

Wszystko chodzi idealnie,ale...

wpisujac dmesg | tail  nie pokazuje mi ndisa
iw/ifconfig pokazuje tylko 'lo'

Zastanawiam sie,czy czasem nie trzeba pokazac ndispowi do jakiego portu jest podlaczony ten adapter(na karty podpiete pod PCI zawsze dzialal mi poprawnie)

Apropos eth0, zainstalowalem standardowy kernel (chyba sie nazywa hugesm),moze to przez to?

Pobiore,skonfiguruje i skompiluje nowe jajo,moze zadziala,aczkolwiek jakos meczy mnie ta obsluga wi-fi w slacku-zbytnio nie jest to mi potrzebne,ale chcialbym rozwiazac ten problem.

PS. Majac wykryty przez system wlan0,konfiguracja nie jest taka trudna jak sie wydaje...Nie przesadzaj  :P

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz!

Czekam na dalsze wskazowki.