Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

Zdejmowanie chłodzenia na procesorze (LGA 775)


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 madafakaziom

madafakaziom

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 10 Postów:

Napisany 13 May 2007 - 23:36 PM

witam, prosze o jakies instrukcje jak sie za to zabrac, gdyz moje doswiadczenie w tej dziedznie jest zerowe, a nie chcialbym uszkodzic rdzenia, chlodzenie chce zdjac z tego powodu iz wiatraczek strasznie "pierdzi" a co za tym idzie praca przy komputrze jest uciazliwa

moze jeszcze macie jakies rady zeby usunac to buczenie, albo sama wymiane wiatraczka, jakies czyszczenie or sth :)??

tutaj zdjecie owego problemu,
Dodaj obrazek

z gory dzieki za odpowiedzi

#2

  • Goście

Napisany 13 May 2007 - 23:50 PM

przekręcasz mocowania zgodnie ze strzałką (parami na krzyż), następnie w podobny sposób delikatnie wyciągasz je z płyty

#3 teajay

teajay

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 192 Postów:

Napisany 13 May 2007 - 23:50 PM

Przekręcasz dwa przeciwległe zaczepy o 90 stopni w lewo(patrz na strzałki na zaczepach), a potem wyciągnij bolce z otworów płyty. Jak będziesz zakładał to trzeba z powrotem przekręcić te kołki o 90 stopni, a pózniej wcisnąć je w otwory płyty głównej( powinno słychać ciche pstryknięcie). Tylko uważaj z tym zakładaniem, bo jak nie dociśniesz raditora do porcka, to będziesz miał temperature procesora 100 st i to w biosie. Komp będzie się wyłączał. Kolega się męczył z tym godzinę temu i tak miał. Jak masz dobrą pastę termoprzewodzącą to usuń starą( jaimś alkoholem) i nałóż nową. Wyczyść radiator i wiatraczek z kurzu. Pamiętaj o podłączeniu wentylatora do MB. A prędkość możesz regulować w SpeedFanie.

#4 madafakaziom

madafakaziom

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 10 Postów:

Napisany 14 May 2007 - 00:00 AM

Jak masz dobrą pastę termoprzewodzącą to usuń starą( jaimś alkoholem) i nałóż nową.


planuje kupno nowego chlodzenia np. http://allegro.pl/it...atis_gw_6l.html
niewiem czy w dobrym kierunku ide, ale glownie chodzi mi o cicha prace komputera


a tak btw. czy przy zdejmowaniu tego chlodzenia pasta latwo zejdzie, tzn. nie bedzie mocno zwarta miedzy prockiem a radiatorem??

#5 teajay

teajay

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 192 Postów:

Napisany 14 May 2007 - 00:26 AM

Niezły, kiedyś królował w rankingach. Teraz dużo osób poleca tego Pentagrama Freezone NXC-100 Cu ( dałbym linka na allegro, ale coś nie mogę). Co do ciszy, to oba powinny być dość ciche, chociaż pod obciążeniem, trochę bedzie je słychać. Ale i tak ciszej niż boxowy wentylator. A pasta powinn zejść łatwo. Alkohol na chusteczkę, ścierasz do czysta. Tylko żebyś miał dobrą pastę np. Zalmana, Arctic Silver 5.

#6 _domestos_

_domestos_

    Szalony Czarnowołgista

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8209 Postów:

Napisany 14 May 2007 - 09:11 AM

Na pewno ten model? a nie przypadkiem hp-100?
Bartek - kamikaze, boski wiatr ;-) - chce ktos male bum??

#7 teajay

teajay

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 192 Postów:

Napisany 14 May 2007 - 13:18 PM

Oops. Rzeczywiście, walnąłem się. To chodzi o PENTAGRAM FREEZONE HP-100 AlCu. Moja pomyłka. Przepraszam :)

#8 madafakaziom

madafakaziom

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 10 Postów:

Napisany 14 May 2007 - 19:40 PM

czyli lepszy ten pentagram??

oraz ta paste musze kupowac, bo np. ten arctic cooling ma jakas nalozona juz?

#9 _domestos_

_domestos_

    Szalony Czarnowołgista

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8209 Postów:

Napisany 14 May 2007 - 19:48 PM

Opinie sa podzielone - zarowno freezer jak i pentak hp to konstrukcje porownywalne.

Pentagram ma chyba tez jakas paste w zestawie - ale raczej jest to silikon jakis, ac ma chyba mx-1.
Bartek - kamikaze, boski wiatr ;-) - chce ktos male bum??

#10 basetek

basetek

    Entuzjasta

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2845 Postów:
  • Płeć:Nie podano

Napisany 14 May 2007 - 20:14 PM

Pentagram ma chyba tez jakas paste w zestawie - ale raczej jest to silikon jakis,

<{POST_SNAPBACK}>

Dokładniej coś takiego: http://www.allegro.p...rzewodzaca.html komentować chyba nie muszę 8| pentagram mógłby się bardziej postarać...
.......




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników