Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

Analogowo


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 -Michał

-Michał

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 560 Postów:

Napisany 30 August 2004 - 13:15 PM

Alvinie mam pytanie - jak zrobić dobrą odbitkę czarno-białą z kolorowego negatywu? (oczywiście w ciemni) Czy można wyregulować kontrast na papierze poligradacyjnym?


#2 GośćAlvinR_*

GośćAlvinR_*
  • Goście

Napisany 30 August 2004 - 13:43 PM

Sorry, w takie rzeczy się nie bawiłem.

Ale chyba najlepszym patentem była by metoda prób i błędów.

A koontrast zawsze regulujesz zmieniając proporcje czasu naświetlania oraz czasu/głębokości wywołania + ostrej kąpieli przerywającej.



#3 -Michał

-Michał

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 560 Postów:

Napisany 30 August 2004 - 14:52 PM

Prób i błędów - to rozwiązanie znam. A co do kąpania filmu to myślę o zdjęciach zrobionych już na kolorowych filmach (z labu, z c-41) więc odpada. Zastanawiam się czy zadziałają tutaj filtry purpurowy i żółty, żeby wyregulować kontrast.


#4 GośćAlvinR_*

GośćAlvinR_*
  • Goście

Napisany 30 August 2004 - 15:07 PM

Miałem na myśli dobre, ostre przerwanie pozytywu a nie filmu.
Przecież podałeś, że film jest gotowy.

Zaś efekt uzyskiwany przy zastosowaniu filtrów kolorowych przy obróbce pozytywowej?
- To może być ciekawe i dac wyniki mocno odbiegające od faktycznego obrazu fotografowanego obiektu.
Podobnie do zastosowania filtrów kolorowaych przy naświetlaniu czarno białych filmów panchromatycznych.
Tyle, że barwoczułość papierów cz-b jest zdecydowanie inna aniżeli filmów i dlatego trzeba doświadczalnie dojść do pożądanych efektów.



#5

  • Goście

Napisany 30 August 2004 - 15:40 PM

A to nie mam papierów czarno-białych?

#6 -Michał

-Michał

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 560 Postów:

Napisany 30 August 2004 - 15:59 PM

Racja Alvinie, majstrowanie przy filmie to klasyczne odpowiedzi, jak tak z przyzwyczajenia. W tym problem, że chciałbym uzyskać efekty naturalne Co oznacza ostra kąpiel przerywająca?


#7 GośćAlvinR_*

GośćAlvinR_*
  • Goście

Napisany 30 August 2004 - 16:23 PM

Mocny, kwaśny odczyn kąpieli dzięki czemu proces wywoływania jest skutecznie przerwany i nie zmienia obserwowanego stanu zaczernienia emulsji papieru.

Np. 0,5 litra octu spirytusowego 10% + 1,0 litr wody.

Dzyszla: emulsje światłoczułe na B&W papierach fotograficznych mają różną światłobarwoczułość.
Najczęściej są odporne na działanie światła czerwonego oraz oliwkowego, dzięki czemu podczas pracy w ciemni CZ-B można obserwować co się robi a nie pracować na ślepo.



#8 -Michał

-Michał

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 560 Postów:

Napisany 30 August 2004 - 16:48 PM

Jak się ma taka regulacja kontrastu do filtrów purpurowego i żółtego na papierze poligradacyjnym, domyślam się, że taka manipulacja kąpielą działa także na papier B&W o stałym stopniu twardości.


#9 GośćAlvinR_*

GośćAlvinR_*
  • Goście

Napisany 30 August 2004 - 16:57 PM

Na każdy.

Kwaśny odczyn kąpieli neutralizuje zasadowy wywoływacz przerywając tym samym proces wywoływania.



#10 -Michał

-Michał

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 560 Postów:

Napisany 30 August 2004 - 21:44 PM

Jasne




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników