Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

Canon 350 D, Nikon D50 czy Olympus E500


  • Please log in to reply
90 replies to this topic

#61 gripsyy

gripsyy

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 Postów:

Napisany 17 kwiecień 2007 - 16:51

Goście czy was powaliło?Robicie otziemu jakis matlik z glowy! Gościu bardzo polecam Ci test tego aparatu www.fotopolis.pl/index.php?n=3572 - 60k i to sobie przeczytaj ci panowie to jacys maniacy dupiatych canonow!

#62 noise_maker

noise_maker

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 395 Postów:

Napisany 17 kwiecień 2007 - 19:23

własnie sam sie zastanawiam, dlaczego tego Olympusa żeście tak szybko odrzucili ?
przecież @Otzi11 jest amatorem, początkującym uzytkownikiem lustrzanek, więc wg mnie Olympus jest dla niego najodpowiedniejszy ...

ostatnio przewertowałem sporo testów i artykułów o tym Olku i powiem wam, że on jest niezły ...

szumy? ludzie musimy sobie wyjaśnić do czego Ci lustrzanka. chcesz robić zdjęcia w pomieszczeniach z małą ilością światła, czy też zdjęcia nocne to fakt, Olek raczej odpada ... ale w każdej innej sytuacji jest bardzo dobrze, bo ktoś kto jest początkującym rzadko kiedy przekracza ISO 400, a do tej wartości Olek radzi sobie bardzo dobrze ...

nie można oszołomić się Panom od marketingu ...
a cała szklarnia do Olka to przecież świetnej jakości obiektywy, których jest coraz więcej.

A kitowych obiektywów Olka i Canona w ogóle nie ma sensu porównywać, Canon wysiada już na starcie! Fakt ma dobra matrycę CMOS, na dodatek ma automatyczne czyszczenie matrycy, ale nie wiem czy ktoś wspomniał, że Olympus tez ją ma ... ?

@Otzi11 jeżeli kupując lustrzankę cyfrową, nie myślisz zbytnio o eksperymentowaniu z różnymi lustrami, to najlepszy będzie Olympus, dlaczego? Krótko mówiąc:

-masz już na starcie niezłej klasy lustro, z którego będziesz bardzo zadowolony ( chciałbym zobaczyć twoją reakcję jak miałbyś możliwość zrobienia i przeanalizowania zdjęcia z Canona i Olympusa na kitowych lustrach, na pewno zauważyłbyś przepaść w jakości na korzyść Olka )
-otrzymujesz nieźle wykonane, bardzo wygodne body ( zupełna przeciwność Canona w tym wypadku )
-masz system czyszczenia matrycy ( tutaj Canon jest na tym samym wysokim poziomie )
-bardzo intuicyjne menu, co na pewno docenisz
-oraz co też bardzo ważne, jest znacznie tańszy niż Canon, dzięki czemu możesz odłożyć trochę kasy :D lub zainwestować w dodatkowe obiektywy, to już będzie zalezeć od Ciebie!

Ale przekreślanie Olympusa juz na starcie jest dziwne dla mnie, bo ja osobiście w ogóle bym nie patrzał na Canona 350D, tylko brał Olka, za to że coś reprezentuje i potrafi wiele, a nie jest tylko dobrym narzędziem nakręcającym marketingowe szaleństwo tak jak Canon ... nie mówię tu, że Canon jest do kitu, po prostu nie trawię tego jak wszyscy się zachwycają nim, ohh ... ahh ... jakiż to on jest wspaniały ... Halo pobudka!

@Otzi11 pomyśl 10 razy zanim się zdecydujesz na Canona, czy też na inną lustrzankę wliczając w to również Olka ... musisz byc pewnym czego chcesz i wymagasz od aparatu, a nie iść na rękę panom ze sklepów zachwalających to czy tamto ...




later
abit ip35 core 2 quad @ 3,6GHz, 1,45v + thermalright 120a+acutake 12cm patriot extreme 2x1gb OC@1000mhz cl5 galaxy 8600ge 685/2060 western digital 250gb 8mb cache sony dvd-rw sound blaster audigy 5.1 fortron 550w +12V=36A nzxt tempest samsung SM 930bf - 19"

#63 Otzi11

Otzi11

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 40 Postów:

Napisany 21 kwiecień 2007 - 19:24

Witam :) Dzięki za dalsze zainteresowanie tematem, gdyż jak napisał noise_maker

@Otzi11 pomyśl 10 razy zanim się zdecydujesz na Canona, czy też na inną lustrzankę wliczając w to również Olka ... musisz byc pewnym czego chcesz i wymagasz od aparatu, a nie iść na rękę panom ze sklepów zachwalających to czy tamto ...

i ja tak myślę jak widać już długo, dużo czytam i ciężko jest się zdecydować, a do wydania nie mała kasa. Noise_maker i gripsyy polecają olka co się chwali, ale nikt tego teraz nie komentuje. Dzięki, będę myślał, ale Wasze wypowiedzi skierowały mnie na olka.Dzięki Pozdrawiam :D

#64 Otzi11

Otzi11

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 40 Postów:

Napisany 01 maj 2007 - 16:55

Witam ponownie. Mam już chyba jedno z ostatnich pytań. Mogę mieć używanego, jeszcze na gwarancji, w pełni sprawnego NIKONA D 40 wraz z obiektywem 18-55 oraz z obiektywem 55-200. Ile taki zestaw może kosztować, i ile można za niego dać. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

#65 dzooma

dzooma

    ;]

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1915 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 maj 2007 - 21:21

cena nowego nikona d40 to ~2100zł
18-55 dodawany do D40 to ~600zł
55-200 (bez VRa) to ~770zł

przelicz sobie sam.
Home:Core Duo E2140, 2x1gb ram ddr2 kingmax CL5 800, Asus GF7600GS Silent + Samsung 173 P+ @ DVI, DVDrw LG,WDC 80GB ATA, Chieftec 450W, Logitech UltraX, Logitech mx610, // Powered by Gigabyte N650SLI-DS4 Photo:D80 + MB-D80 + N 18-70 + 50 1.8

#66 Otzi11

Otzi11

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 40 Postów:

Napisany 02 maj 2007 - 08:18

Witam. Dzooma dzięki, wiem że TY bawiłeś się takim aparatem i miałeś o nim dobre zdanie w przeciwieństwie do innych. Jak myślisz taki sprzęt sprawdzi się do zdjęć na wyprawach w góry i na mecze koszykówki. Pozdrawiam.

#67 dzooma

dzooma

    ;]

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1915 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 maj 2007 - 09:27

W góry bedzie idealny
MAły jak na lustro i ma dobra jakosc zdjec.

Do zdjęć koszykówki też powinien wystarczyć, chociaz jego powolne menu moze przystworzyc klopotów w dynamicznych akcjach.
Home:Core Duo E2140, 2x1gb ram ddr2 kingmax CL5 800, Asus GF7600GS Silent + Samsung 173 P+ @ DVI, DVDrw LG,WDC 80GB ATA, Chieftec 450W, Logitech UltraX, Logitech mx610, // Powered by Gigabyte N650SLI-DS4 Photo:D80 + MB-D80 + N 18-70 + 50 1.8

#68 noise_maker

noise_maker

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 395 Postów:

Napisany 02 maj 2007 - 11:10

A @Otzi11 powiedz mi jesli możesz za ile chcesz wyrwać tego Nikona ? :)
abit ip35 core 2 quad @ 3,6GHz, 1,45v + thermalright 120a+acutake 12cm patriot extreme 2x1gb OC@1000mhz cl5 galaxy 8600ge 685/2060 western digital 250gb 8mb cache sony dvd-rw sound blaster audigy 5.1 fortron 550w +12V=36A nzxt tempest samsung SM 930bf - 19"

#69 Otzi11

Otzi11

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 40 Postów:

Napisany 03 maj 2007 - 09:51

Witam. Koszt jakieś 2400, używany jakieś trzy miesiące, to tego jeszcze karta 1 gb. Pozdrawiam.

#70 noise_maker

noise_maker

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 395 Postów:

Napisany 03 maj 2007 - 14:23

Cóż to twoja decyzja, mi osobiście bardzo sie podoba Nikon D40, wizualnie ... ale jak spojrze miałbym go brac to bym się oj mocno zastanowił ... z tego względu, że "kasa chyba za mna nie przepada", więc ciężko było by mi dokupic inny obiektyw do tego Nikona tymbardziej, że wybór jest ograniczony ( musisz pamiętać, że do tego nikona chcąc mieć AF musisz mieć lustra z własnym silniczkiem ) ...

tak więc to zalezy tylko od ciebie ..., choć nie jest to powalająca cena
potarguj się ( jeżeli zejdzie do jakiejś zadowalającej ceny to bierz ) zawsze możesz go później opchnąć jak ci się nie spodoba :P


later
abit ip35 core 2 quad @ 3,6GHz, 1,45v + thermalright 120a+acutake 12cm patriot extreme 2x1gb OC@1000mhz cl5 galaxy 8600ge 685/2060 western digital 250gb 8mb cache sony dvd-rw sound blaster audigy 5.1 fortron 550w +12V=36A nzxt tempest samsung SM 930bf - 19"

#71 Otzi11

Otzi11

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 40 Postów:

Napisany 03 maj 2007 - 14:48

Witam. Ja jeszcze nie powiedziałem, że go biorę, ale mnie kusi, samo to że już tele się naczytałem o wzystkich aparatach, że jak tak dalej pójdzie to nic nie kupię. Zawsze jest coś, ten aparat ma to, te ma tamto itd, itp. Jaka była by według Ciebie dobra cena za ten sprzęt. Wcześniej już prawie kupiłem D70s, później olympusa 500, jak na razie to nie mam żadnego, a w końcu trzeba coś kupić. Pozdrawiam.

#72 noise_maker

noise_maker

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 395 Postów:

Napisany 04 maj 2007 - 11:45

Witam. Ja jeszcze nie powiedziałem, że go biorę, ale mnie kusi, samo to że już tele się naczytałem o wzystkich aparatach, że jak tak dalej pójdzie to nic nie kupię. Zawsze jest coś, ten aparat ma to, te ma tamto itd, itp. Jaka była by według Ciebie dobra cena za ten sprzęt. Wcześniej już prawie kupiłem D70s, później olympusa 500, jak na razie to nie mam żadnego, a w końcu trzeba coś kupić. Pozdrawiam.

<{POST_SNAPBACK}>


trudno mi powiedzieć jaka cena jest dobra za tego Nikona, ale za tyle to ja bym się w ogóle za nim nie rozglądał ... Ja kupuje swoja lustrzankę w Angli, a tam za tego Nikona z kitowym lustrem zapłacę w przybliżeniu 1800 zł.
A Olka z dwoma obiektywami za około 1700zł, więc ja w ogóle nie porównuję tutaj cen bo sa chore ...
Ale chyba wezmę jednak Olka ( wychodzi lepiej, bo 2 lustra dobrej jakości )
Bierz to co Ci się podoba, bo wtedy nie będziesz żalował, no może poza paroma opcjami z innych aparatów, ale przynajmniej bedziesz zadowolony z wyglądu ...
Ja też miałem dylemat, bo chciałem Pentaxa "kasetke", ale pomyślałem że w tej samej cenie, a nawet taniej, mam Olka E500 z 2 szkłami, więc wybór padł na Olka.

A Ty zrób tak żebyś był zadowolnoy, nie ważne co weźmiesz, ważne żebys miał satysfakcję ;)



later
abit ip35 core 2 quad @ 3,6GHz, 1,45v + thermalright 120a+acutake 12cm patriot extreme 2x1gb OC@1000mhz cl5 galaxy 8600ge 685/2060 western digital 250gb 8mb cache sony dvd-rw sound blaster audigy 5.1 fortron 550w +12V=36A nzxt tempest samsung SM 930bf - 19"

#73 TOLKIEN1

TOLKIEN1

    Entuzjasta

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2404 Postów:

Napisany 04 maj 2007 - 12:33

kupcie sobie lusztrzanke Pentax ist Dl2 , sam ją mam i w porównaniu z samsungami ,nikonami za 5000 zł to wypada lepiej ten mój pentax
Michał
Dodaj obrazek
PC:Gigabyte 965P-DS3 rev.3.3 || Intel Pentium Dual Core E2160 || Corsair 2x1024Mb 667Mhz 4-4-4-12 1,9V || Palit 9600Gt || Samsung SpinPoint F1 500GB (Windows XP SP3) || Western Digital Caviar 160 GB AAJS || Creative SBS 560 || SeaSonic S12-650W || Hyundai L72S ||

#74 arkycom

arkycom

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 458 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 maj 2007 - 09:39

a wiec tak.. 400D odradzam bo ma jeden wyswietlacz na ktorym wyswietlane sa i funkcje i wszystko a to odbija sie potem na bateriach i jesli uzywales wczesniej 350D to nigdy bys sie na ten szajs nie przesiadl.. 350D jest godny polecenia ale ma plastikowy korpusik ale naprawde porzadnie wykonany.. NIKONy sa juz zdecydowanie lepsze, ciezsze - profesionalniej wygladaja i zdjecia wychodza naprawde miekko.. w 350 nie musisz nic umiec wciskasz i zawsze ci kolory i wszystko jakos wyjdzie.. w nikonie juz musisz sie pobawic manualem a potem obrobką, ale to zdecydowanie przemawia za tym aparatem niz sztuczne wyostrzanie i poprawianie kolorow w canonie. Do nikona o niebo lepszy obiektyw kitowy daja.. w canonie jest to totalny szajs, ktory az sie prosi zeby wymienic na inny.. wiec kupujac aparat licz sie ze jak bedziesz chcial naprawde dobre zdjecia to 2tys na obiektyw musisz wydac. Ktos wyzej pisal ze obiektyw to koszt "18-55 dodawany do D40 to ~600zł" tak.. jakiekogs kolejnego szajsu AF.. ale do cyfroowki to musisz kupic AF-S ;/ inaczej szkoda kasy lepiej kupic z kitowym obiektywem.. ;p ten sam szajs tam masz.. :P


EDIT: A JAK KTOS CI BEDZIE PISAL ZE KUPOWANIE LUSTRZANKI NIE MA SENSU.. to idz na jakis wyscig z kolega.. ty wez lustrzanke on kompakta i pstryknijcie zdjecie :D moge sie zalozyc ze zanim on zrobi to ty lustrzanka zrobisz 10 :D ostrych.. profesionalnych zdjec :)

POZATYM.. nie BODY czyni z aparatu profeske.. tylko SZKŁA!.. narazie kupisz z kitowym obiektywem, poduczysz sie a jak ci sie spodoba zabawa tym i bedziesz chcial wiecej :D zawsze mozesz kupic do tego porzadny obiektyw.. i bedziesz rzadzic bo w fotografi nie licza sie MEGA PIXELE ;/ roznica miedzy 6MPX a 10MPX to roznica rodzielczosci 3000x... a 3800x ;/ teraz pomysl ze masz rozdzielczosc monitora 1280.. a do druku wystarczy ci 3mpx ;] po co przeplacac?

#75 Otzi11

Otzi11

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 40 Postów:

Napisany 05 maj 2007 - 13:11

Witam :D Arkycom dzięki za wypowiedź. Napisz co sądzisz o zestawie o którym pisałem wyżej tj. NIKON D 40 wraz z obiektywem 18-55 oraz z obiektywem 55-200 wraz z kartą 1GB za około 2400, używany jakieś trzy miesiące. Pozdrawiam.

#76 arkycom

arkycom

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 458 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 maj 2007 - 17:38

wystarczy ci w zupelnosci.. ale jak bym kupowal to kupilbym z obiektywem Nikon AF-S DX 18-135mm F3.5-5.6 IF ED nowy zestaw 3099zl

http://www.skapiec.p...t/2/comp/129780 na samym dole :)

a najlepiej D50 :P , D40 ma ten sam blad co Canon 400D :P jeden wspolny wyswietlacz

#77 noise_maker

noise_maker

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 395 Postów:

Napisany 05 maj 2007 - 17:45

a mnie zaczyna szlag trafiać ...
chyba dam sobie spokój i kupię takiego Ultra Zooma np: Panasonica DMC-FZ8 i finał ...

popstrykam popatrzę i może potem przesiąde sie na lustro ( tutaj biore też czynnik ekonomiczny :D ) ...
abit ip35 core 2 quad @ 3,6GHz, 1,45v + thermalright 120a+acutake 12cm patriot extreme 2x1gb OC@1000mhz cl5 galaxy 8600ge 685/2060 western digital 250gb 8mb cache sony dvd-rw sound blaster audigy 5.1 fortron 550w +12V=36A nzxt tempest samsung SM 930bf - 19"

#78 arkycom

arkycom

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 458 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 maj 2007 - 17:50

nie mowie ze panasonic jest zly.. ;/ fz8 jest bardzo dobry ... ale to jednak nie to samo co lustrzanka

#79 noise_maker

noise_maker

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 395 Postów:

Napisany 05 maj 2007 - 17:53

wiadomo ...
tylko tak sobie mysle po co mam się teraz na chama pchac w lustra, skoro jeszcze nie miąłem z nimi styczności ( analogów nie liczę ) ...
poza tym teraz to mógłbym kupić jakąś z najniższej półki, więc wole kupić jakiś lepszy kompakt, a później postarać się o lepsze lustro ( np. Nikon D80, czy może Canona EOS 30D )

Myślę, że to dobry pomysł i chyba będe się go trzymał :)
abit ip35 core 2 quad @ 3,6GHz, 1,45v + thermalright 120a+acutake 12cm patriot extreme 2x1gb OC@1000mhz cl5 galaxy 8600ge 685/2060 western digital 250gb 8mb cache sony dvd-rw sound blaster audigy 5.1 fortron 550w +12V=36A nzxt tempest samsung SM 930bf - 19"

#80 arkycom

arkycom

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 458 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 maj 2007 - 18:35

ja jestem na etapie 30D i D80.. i mysle ktorego wybrac :D mysle ze D80 bardziej do mnie przemawia.. choc mialem stycznosc z 30D i naprawde rewelacja sprzecior.. to jednak nikon ma ciut wiecej no i wyglada jak aparat a nie zabawka :D




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników