Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

Telpol - dostawca internetu na Śląsku

telpol internet dostawca operator transfer opłaty

  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 [email protected]

[email protected]

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 Postów:

Napisany 21 grudnia 2021 - 09:02

Witajcie.

 

To bardziej techniczne pytanie, ale też jestem ciekaw Waszej opinii na ten temat.

 

To jest strona dostawcy: https://www.telpol.net.pl/telpol/

 

Mam ostatnio mały problem z aktualizacją mojego pakietu Internetu.

 

Mam umowę od roku 2017 (od początku na czas nieokreślony - aktywacja 123zł wtedy kosztowała, teraz kosztuje 200zł).

Posiadam pakiet BRONZE (300Mb/s) - aktualny, obecny na stronie to 700Mb/s - tutaj szczegóły: https://www.telpol.n.../bronze-,2,10,3

 

Pomyślałem więc, że skoro posiadam pakiet, który został niejako "zaktualizowany" na stronie do wyższych przepustowości, mógłbym zapytać czy nie zechcieliby mi tego zaktualizować także u mnie, bez kosztów dodatkowych.

 

I po telefonie do nich dowiedziałem się, że:

  • jest taka możliwość
  • bez dodatkowego kosztu "aktywacji"
  • bez nowej umowy (jedynie aneks do umowy o zmianie transferu)
  • z zachowaniem aktualnej (tej którą opłacam) kwoty miesięcznej opłaty za usługę
  • z wymianą modemu (za 1zł)

I niestety ten ostatni element kole mnie w oczy.

 

Od 2017 roku posiadam od Telpol modem Cisco EPC3010: https://modemykablow.../cisco-epc3010/

Więcej mi nic nie potrzeba. Marka dobrz się sprawuje, nie ma zbędnych portów dodatkowych (typu modem-router) a przed modemem i tak mam swój router podłączony, dla bezpieczeństwa.

 

Z tego co wyczytałem, nie jest łatwo zmodyfikować te modemy aby można było zdalnie cokolwiek w nich aktualizować, nie mając do nich dostępu. W przypadku obecnych modemów (np. z UPC, Telpol, Netia i inne..) jest to praktycznie na porządku dziennym, tj. aktualizują oprogramowanie bez wiedzy użytkownika. O inne elementy nie pytam.

 

Dodatkowo także, modem ten nie ma wbudowanego modułu WIFI - tak, nie jestem zwolennikiem tego modułu i nawet jeśli by tam był i była możliwość jego wyłączenia, nie chcę tego w domu w ogóle. Stąd przystanie przy tym właśnie modelu (dobrze żę udało się w ogóle taki wtedy wybrać jeszcze).

 

Podczas rozmowy z Panią przez telefon, a była to dość prosta rozmowa, wciąż pytałem czy muszę wymienić modem aby korzystać z wyższej przepustowości. Pani twierdziła, że nie ale..... i to "ale" wystąpiło niemalże za każdym razem gdy o to zapytałem.

 

O dziwo, pani próbowała mi "wcisnąć" wymianę modemu, twierdząc że obecny (ten który od nich posiadam) może nie dać rady. A pytałem po kilka razy, dla pewności bo pani ciągle powtarzała "ale" sugerując mi wymianę. Nie było pewnego "tak, nie musi pan".

 

No i stała się rzecz, której niejako się spodziewałem - "proszę chwilę poczekać", chwila ciszy, Pani pewnie konsultowała z kimś "wyższej" rangi, lub bardziej doświadczonym w "temacie", powróciła do rozmowy i... - powiedziała, że jednak TRZEBA wymienić modem. No i tu moja rozmowa się zakończyła, podziękowałem i powiedziałem: "jeszcze się zastanowię i dam znać". To tyle.

 

Ten modem CISCO, który u mnie jest, to modem z max przepustowością 1000Mb/s.

Powiedzcież mi drodzy Panowie i Panie, czy narzut samej pracy modemu, sieci, itd itp et cetera.. to aż 300Mb/s ?

 

Bo to by wynikało z Pani obliczeń. Skoro transfer wyniósłby 700Mb/s (przy czym i tak nie wierzę aby osiągało tak wysokie standardy ze względu na sieć jaką jest Telpol - chyba nigdy nie udało mi się uzyskać w moim miejscu zamieszkania najwyższych możliwych lotów z mojej umowy), to + 300Mb/s dałoby ten 1000Mb/s - oczywiści wszystko w przybliżeniu.

 

Powiedzcie mi, zopiniujcie, wypowiedzcie się, jak to w rzeczywistości wygląda ?

 

Moim skromnym zdaniem firma Telpol chce mi na siłę po prostu wmłucić swój jakże oryginalny i na czasie nowiuteńki (albo i nawet nie) modem ARIS (tak mi Pani przez telefon powiedziała, nie wiem jak to się pisze), który ma wbudowany moduł WIFI (bo pytałem panią i potwierdziła), co już przekracza moje ziemskie wyobrażenie : ) Tak jakby chcieli po prostu wymienić wszystkie sprzęty, bo... mają taką chęć. Czyli pozostanę póki co chyba przy 300...

 

PS.Próbowałem mailowo aby mi napisali, to wszystko, niestety wymuszają stale kontakt telefoniczny. Boją się wypowiedzi pisemnej, standard. A próbowałem od szeszłego roku się z nimi skontaktować, kiedy transfer podszkoczył do 600Mb/s na stronie, dla pakietu BRONZE (czyli tego, który mam aktywny).

 

Czekam na Wasze wypowiedzi, z góry dzięki !


Ten post był edytowany przez [email protected] dnia: 21 grudnia 2021 - 09:08





0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników