Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

[C++] tworzenie gier - od czego zacząć?


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Eskel

Eskel

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 12 Postów:

Napisany 05 sierpień 2013 - 13:34

Cześć :)

Chciałbym wkręcić się w temat programowania gier.

Interesują mnie główne tworzenie gier pod PC-ty, co z kolei wiąże się - z tego co mi wiadomo - z językiem C++. Język ten - przynajmniej standardowe biblioteki znam już dosyć dobrze, ale do tworzenia gier to jest zdecydowanie za mało. Robiłem co prawda proste gry z użyciem biblioteki Allegro, ale na dłuższą metę ta biblioteka jest niewystarczająca.

 

Dlatego zwracam się z zapytaniem, czego konkretnie się uczyć? Wiem że jeżeli chodzi o stronę graficzną są do wyboru biblioteki OpenGL i DirectX - która z nich jest lepsza, a raczej która będzie dla mnie bardziej użyteczna w przyszłości?

Interesuje mnie też strona algorytmów - jakie powinien znać programista gier? Znam już  m.in. minmax czy odcięcia alpha-beta, ale przeczuwam, że jest to raczej wierzchołek góry lodowej... 

 

Głównym problemem jest że w sieci jest stosunkowo niewiele materiałów w tej dziedzinie dlatego zwracam się do Was z zapytaniem w jakim kierunku podążać :)

 



#2 wojtekk23

wojtekk23

    The head headhunter.

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 121 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisany 13 sierpień 2013 - 21:06

Do gier 2D zapoznaj się z biblioteką SMFL 2.0: http://cpp0x.pl/kurs...FML-2-0-C /460

A co do pojedynku DirectX i OpenGL - to zależy już od ciebie. To zależy jak i na czym będziesz programował.

 

Pozdrawiam i powodzenia w programowaniu! ;)


CPU: Intel Core i5 RAM: 4GB SYSTEM: Windows 7 Home Premium GRAFIKA: Nvidia GTX 650 2 GB "When life gives you lemons, DON'T make lemonade!" ~Cave Johnson

#3 Eskel

Eskel

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 12 Postów:

Napisany 14 sierpień 2013 - 13:53

Dzięki :) 

Trochę sobie jeszcze o tym poczytałem i chyba skłonię się w kierunku DirectX, gdyż większość gier jest robionych właśnie przy użyciu tej biblioteki. OpenGL będę mieć w przyszłym roku na studiach, więc w razie czego też  będę go trochę znał.



#4 wojtekk23

wojtekk23

    The head headhunter.

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 121 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisany 16 sierpień 2013 - 20:16

Proszę bardzo! :D


CPU: Intel Core i5 RAM: 4GB SYSTEM: Windows 7 Home Premium GRAFIKA: Nvidia GTX 650 2 GB "When life gives you lemons, DON'T make lemonade!" ~Cave Johnson

#5 jfHunter

jfHunter

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 Postów:

Napisany 24 kwiecień 2015 - 15:42

Zerknij tutaj:

http://warsztat.gd/w...i/Strona główna



#6 Memlonek

Memlonek

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 174 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 grudzień 2015 - 07:03

Powinien przydać Ci się kurs od zera do bohatera:

http://strefakursow....o_bohatera.html

 

Jest to kurs strefy kursów. Bardzo dlugi bo trwa ponad 15 godzin a daje Ci najważniejsze informacje. Sam jakiś czas temu jestem zainteresowany tematem i musisz mieć takie podstawy.Reszty mozesz nauczyć się na forach. 



#7 bonitka

bonitka

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 8 Postów:

Napisany 27 grudzień 2015 - 18:22

Moim zdaniem warto zainteresować się językiem C#. Na udemy bardzo często dostępny jest za darmo kurs (C# Programming for Unity Game Developement) Bardzo fajny kurs, w którym można poznać zarówno środowisko unity jak i podstawy programowania w C#. Chyba mimo wszystko wygodniejszy język do nauki i pracy niż C++, przynajmniej dla mnie, bo z C++ mam niestety same złe wspomnienia ze studiów






0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników