Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

Skuteczność szkolenia


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Krysiulek

Krysiulek

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 Postów:

Napisany 05 lipiec 2010 - 13:21

Jak można sprawdzić skuteczność szkolenia? Jakie są metody?

#2 intervojager

intervojager

    nonkonformista

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2185 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lipsk

Napisany 08 lipiec 2010 - 21:33

Postaw zadanie przed pracownikiem omawiane na szkoleniu o średnim stopniu trudności.

#3 tamii

tamii

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 8 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2010 - 08:25

pytasz jako ten który chce być szkolony i chcesz sprawdzić firmę która szkoli czy jak sprawdzić tego co został przeszkolony ?

#4 Krysiulek

Krysiulek

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 Postów:

Napisany 09 lipiec 2010 - 12:14

Jestem pracownikiem firmy i zastanawiam się, czy istnieją jakieś sposoby na to, żeby pracodawca sprawdził czy szkolenie przyniosło zamierzony efekt

Ten post był edytowany przez sebex dnia: 09 lipiec 2010 - 13:44
Nie cytujemy wpisu, który napisany jest bezpośrednio nad naszym - sebex


#5 intervojager

intervojager

    nonkonformista

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2185 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lipsk

Napisany 11 lipiec 2010 - 20:16

Tak. Po prostu sprawdzi o ile dzoęki twojej pracy wzrosną przychody firmy.

#6 info@kreator-szkolenia.pl

info@kreator-szkolenia.pl

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 Postów:

Napisany 22 lipiec 2010 - 07:39

Można dodatkowo zamówić raport indywidualny o każdym z uczestników szkolenia. U nas w firmie Kreator, trener po takim szkoleniu opisuje postępy, umiejętności uczestnika w specjalnie przygotowanym raporcie dla pracodawcy. Poza tym uczestnicy otrzymują zadania domowe, które są oceniane przez trenera. Organizuje się także coachingi z pracownikami po szkoleniach. Jest to pewien sposób na sprawdzenie, ile dany uczestnik wyniósł i jak przekłada się to w praktyce.

#7 amilia

amilia

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 3 Postów:

Napisany 26 lipiec 2010 - 10:40

Tak też uważam, sprawdzeniem skuteczności szkolenia powinna zająć się firma zewnętrzna, która zadba o obiektywną ocenę pracowników. Na tym właśnie polega ewaluacja szkoleń.



#8 robakx1

robakx1

    Robak

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 81 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 grudzień 2010 - 21:07

Szkolenie jest tak dobre jak dobry jest trener. Kilkukrotnie spotkałem się ze szkoleniem bardzo dobrym pod względem merytorycznym, ale niestety trener był mało charyzmatyczny i po pewnym czasie ludzie przestają skupiać swoją uwagę na odpowiednim poziomie.

Ocena szkolenia odbywa się na kilku poziomach i jest rozłożona w czasie: Nie da się po odbytym szkoleniu wypełnić ankiety i na jej podstawie dokonać oceny szkolenia. Ocena powinna uwzględniać nie tylko przygotowanie merytoryczne trenera,jego sposób przekazywania wiedzy, ale również dodatkowe badanie długoterminowe, dotyczące przekazanej wiedzy na szkoleniu oraz wdrożeniu tej wiedzy w pracy.
Laptop Compal HEL80:
CPU Intel Core 2 Duo T7200

RAM 3GB DDR2
GPU GeForce 7600M 256MB

HDD 250GB 7200 rpm
OS Win 7 Ultimate x64

#9 mikusa

mikusa

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 12 Postów:

Napisany 09 luty 2011 - 23:10

Zgadzam się, firma zewnętrzna jest obiektywna i powinno się zlecać takie badanie szkolenia. Warto sprawdzić czy koszty nie przekroczyły korzyści, aby w następnych szkoleniach zwiększyć swoją efektywność.



#10 niezaradny

niezaradny

    Rozmowny

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 711 Postów:

Napisany 10 luty 2011 - 00:52

Myślę, że najpierw trzeba zdefiniować, co to jest szkolenie, a co to jest kurs.

Ja przyjmuję, że szkoleniem jest nauka od podstaw, ze wszelkimi szczegółami o przedmiocie szkolenia.

Efektem ma być pełna znajomość tematu, tak teoretyczna jak i praktyczna.

Od dłuższego czasu, szkoleniami zajmują się ludzie niekompetentni, nie mający żadnych kwalifikacji do prowadzenia szkolenia. Owszem mogą znać sam temat, ale nie potrafią go wyjaśnić i dotrzeć do ucznia (szkolonego).

Jakie problemy mogą napotkać wykładowcy: po pierwsze poziom znajomości tematu wśród uczniów - uczniowie mogą być kierowani przez pracodawców, lub sami opłacać szkolenie - wtedy nie ma wyboru dla nauczyciela - musi zrobić wszystko, aby wyrównać poziom uczniów i od tego momentu rozpocząć szkolenie wyrównane.

Jakie problemy postrzegają uczniowie: przede wszystkim brak dobrej znajomości języka polskiego u wykładowców, często posługują się oni hermetycznym slangiem zawodowym, niezrozumiałym na początku uczenia. Innym problemem to zdolności dydaktyczne. Na ogół wykładowcy są dobierani spośród zawodowców, którzy już nie sprawdzają się w swoim zawodzie i pozostaje im jeszcze posiadana wiedza, którą mogliby przekazać młodym. I zaczynają się problemy z tym przekazem.

Poza tymi podstawowymi problemami - są różne poziomy sprawdzania uzyskanej wiedzy i umiejętności po zakończeniu szkolenia. Jak sprawdzić, czy uczeń jest w pełni przydatny w zawodzie? Teorię można sprawdzić przy pomocy testów, mniej lub bardziej skomplikowanych, ale wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce, często poprzez wykonanie lub wykonywanie konkretnych prac fizycznych, to już jest trudniejsze. Bywa tak, że egzamin praktyczny musi być przeprowadzony w fabryce, zakładzie produkcyjnym, u jakiegoś pracodawcy - a ci, boją się, że taki egzamin może spowodować u nich straty, przecież nie wszyscy będą u niego zatrudnieni, ale wszyscy muszą podejść do egzaminu - i to są koszty, na które nie wszyscy prowadzący egzamin się godzą.

Jeszcze innym problemem jest wiek ucznia, trzeba pamiętać, że im człowiek starszy, tym trudniej mu przyswoić materiał teoretyczny, a zdolności manualne też się zmniejszają z wiekiem.

A czym są kursy?

Kursy są tylko uzupełnieniem wiedzy w wybranych zagadnieniach, najczęściej wśród osób znających większość tematu, a uzupełniających wiedzę albo o nowości w danym zawodzie, albo podniesienie swoich umiejętności lub wiedzy dla jej wyrównania wśród uczestników zawodu. Częstonie wymaga się od prowadzącego kursy wykładowcy zdolności dydaktycznych, a zawodowe też często są mierne.

Tak wyglądają obecnie szkolenia i kursy, za które trzeba płacić duże pieniądze, a efekty często są dalekie od oczekiwanych.

#11 gienkowylol

gienkowylol

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2011 - 16:02

Wywiady, kwestionariusze - to jest metoda tania, a zarazem skuteczna

#12 mikusa

mikusa

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 12 Postów:

Napisany 17 luty 2011 - 13:55

najlepiej niech sprawdzi ktoś kto się na tym zna i zajmuje się tym "zawodowo"



#13 LelekK

LelekK

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 37 Postów:

Napisany 01 wrzesień 2016 - 01:24

Moim zdaniem skuteczność szkolenia zależy też od miejsca, w którym je przeprowadzasz. To napewno motywuje/ demotywuje pracowników. Ja zawsze wybieram sprawdzone, eleganckie miejsca. Ostatnio organizowałem szkolenia. Wszyscy byli pod wrażeniem, miejsce idealne.



#14 stobejczyk

stobejczyk

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 17 Postów:

Napisany 19 maj 2017 - 01:50

Dla mnie ważne jest, żeby to czego się było powiązane z moją normalną działalnością, pracą. Wtedy mam szansę wykorzystać pozyskaną wiedzę i zamienić ją w umiejętności. Dużo się szkolę i dzielę się wiedzą z innymi. Zawsze w oparciu o praktykę. Moje ostatnie odkrycie to informatyka studia podyplomowe w łódzkim Centrum Kształcenia Podyplomowego.






0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników