Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

Zwrot gotówki po oddaniu notebooka na serwis (mineło 30 dni roboczych)?


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 acardo

acardo

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 Postów:

Napisany 07 wrzesień 2008 - 10:38

Witam serdecznie.

Mam pytanie natury prawnej, mianowicie sytuacja wygląda w ten sposób.

Zakupiłem notebooka (Compal) prawie równy rok temu, i jakieś 1.5 miesiąca temu padła mi karta graficzna oraz wifi. Gwarancja 2 letnia, producenta, realizowana przez sklep E***.
Oddałem notebooka na serwis/gwarancje (w sklepie w którym go kupiłem) i z tego co mi wiadomo został on wysłany za granicę na Słowację (gdzie znajduje się serwis Compal-a).

Żeby wyjaśniać dalej przypiszę tu punkt dotyczący gwarancji/serwisu z karty gwarancyjnej:

"Ujawnione w okresie gwarancji/rękojmi wady będą usuwane przez serwis E*** w terminie 14dni roboczych od daty dostarczenia kompletnego sprzętu lub 30 dni roboczych w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od E***. W przypadku sprzętu dostarczonego z oryginalną kartą gwarancyjna PRODUCENTA obowiązuje czas naprawy wymieniony w przedmiotowej karcie."

PS: Nie otrzymałem "karty gwarancyjnej producenta" więc wnioskuje, że obowiązuje mnie 30 dni roboczych. Na wszelki wypadek zrobiłem sobie ksera dokumentów(gwarancji) oraz posiadam kwit na oddanie notebooka na serwis.

Nie chciałbym robić z tego afery w tym sklepie zwłaszcza, że obsługa klienta stoi w nim na naprawdę dobrym poziomie, jednak jestem studentem Akademii Morskiej i na okres praktyk muszę wypłynąć na rejs, a notebook jest mi potrzebny po pierwsze do wykonania sprawozdań oraz do "zabicia" czasu wolnego (4 miesięczny rejs).

Moje pytanie brzmi: czy mam prawo "domagać" się zwrotu gotówki i jak powinna wyglądać taka procedura - pismo, telefon ?

Ew. na jakie przepisy prawa mogę się powołać w trakcie rozmowy, żeby mieć jakieś podstawy prawne do "walki". I w razie odmowy gdzie się kierować i jak działać.
Oraz czy sklep może zamiast zwrotu gotówki "dać" mi po prostu nowy sprzęt?

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
Łukasz

#2 extrater

extrater

    coś umarło...

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2576 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łańcut, Polska

Napisany 08 wrzesień 2008 - 10:24

Sprzedawca nie był w stanie wywiązać się z zapisów umowy gwarancyjnej w związku z tym masz prawo do zwrotu pieniędzy lub wymiany na nowy egzemplarz.

Moim zdaniem to od Ciebie zależy jakie rozwiązanie wybierzesz.

Co do procedury, najlepiej zapytać się w sklepie jak oni widzą rozwiązanie Twojego problemu. Dopiero gdyby nie wykazywali chęci możesz złożyć pismo o rezygnacji z zakupu.
Działa!

#3 acardo

acardo

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 Postów:

Napisany 08 wrzesień 2008 - 11:45

Dziękuję za odpowiedź.
Oczywiście wybrałbym zwrot gotówki :]

Mam jeszcze jedno pytanie, co zrobić gdyby sklep nie poczuwał się do winy i odmówił wymiany/zwrotu gotówki ?

#4 KasztanPL

KasztanPL

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 142 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świnoujście, Polska

Napisany 29 wrzesień 2008 - 15:52

Zwróć się do UOKiK.




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników