Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie

Eksport danych subiekt


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 mirobe

mirobe

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 4 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rumia, Polska

Napisany 12 grudzień 2007 - 12:09

Witam,

Czy możliwe jest w Subiekt GT eksport danych do nowego podmiotu ?

Zależy mi na stanach magazynowych, towarach, kontrachentach itp, poza rozliczeniami.

Próbowałem narzędzia "przeniesienie danych" ale niezależnie od tego jaką wybiorę opcję
dostaję odpowiedź, że nie znaleziono podmiotów w danej lokalizacji w kroku trzecim.

Pozdrawiam,

Robert

#2 fashXX

fashXX

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 162 Postów:

Napisany 14 grudzień 2007 - 14:37

Witam

Z tego co widziałem jest opcja przeniesienia tylko ze starych wersji do nowych oprogramowania Insert.
Skoro chcesz przenieść tylko kartoteki i stany magazynowe to możesz wyeksportować całą kartotekę towary i usługi oraz kontrahenci za pomocą "wyślij do" a potem zaimportować do nowej bazy "dodaj na podstawie". A jeśli chodzi o stany magazynowe to zrób "remanent na dzień dowolny" w starej bazie, wytnij to do exela i przerób na plik *.epp PW (przychód wewnętrzny) następnie wczytaj do nowej bazy, lub druga opcja wyślij za pomocą sfery z exela i po sprawie.

Pozdrawiam
naglowek db "Zapamiętaj!",0
info db "Im więcej wiemy tym bardziej wydaje nam się, że zbyt mało wiemy!",0

invoke MessageBox, NULL, addr info, addr naglowek, MB_OK
invoke ExitProcess, NULL

#3 mirobe

mirobe

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 4 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rumia, Polska

Napisany 17 grudzień 2007 - 11:18

Witam

Z tego co widziałem jest opcja przeniesienia tylko ze starych wersji do nowych oprogramowania Insert.
Skoro chcesz przenieść tylko kartoteki i stany magazynowe to możesz wyeksportować całą kartotekę towary i usługi oraz kontrahenci za pomocą "wyślij do" a potem zaimportować do nowej bazy "dodaj na podstawie". A jeśli chodzi o stany magazynowe to zrób "remanent na dzień dowolny" w starej bazie, wytnij to do exela i przerób na plik *.epp PW (przychód wewnętrzny) następnie wczytaj do nowej bazy, lub druga opcja wyślij za pomocą sfery z exela i po sprawie.

Pozdrawiam


Witam, dzięki za odpowiedź.

Nie do końca wiem, jak uporać się z drugą częścią, a więc remanentem i zaimportowaniem.
Sfery niestety nie posiadamy, a więc zostaje przerobienie na plik *.epp. Mógłbyś napisać o tym troszkę
więcej ?

Pozdrawiam,

Robert

#4 fashXX

fashXX

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 162 Postów:

Napisany 17 grudzień 2007 - 16:44

wyeksportuj jakiś przykładowy dokument PW, otwórz go notatnikiem i pokombinuj w ten sposób
https://forum.idg.pl...showtopic=93226.
Pozdrawiam
naglowek db "Zapamiętaj!",0
info db "Im więcej wiemy tym bardziej wydaje nam się, że zbyt mało wiemy!",0

invoke MessageBox, NULL, addr info, addr naglowek, MB_OK
invoke ExitProcess, NULL

#5 birds22

birds22

    Entuzjasta

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1332 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zduńska Wola

Napisany 18 grudzień 2007 - 23:01

Nie mam przy sobie Subiekta ale wydaje mi się, że jest prostszy sposób.

1. Robimy inwentaryzację - wpisujemy wszędzie ilość na magazynie =0.
2. Wykonujemy inwentaryzację (jest gdzieś na dole taki znacznik - "wykonaj inwentaryzację przy zakończeniu" czy coś podobnie)
3. Program generuje dokument RW bo musi zrobić rozchód w/g naszej inwentaryzacji - Robimy z tym dokumentem funkcję "Wyślij do"
4. W nowym podmiocie wchodzimy w przyjęcia magazynowe, robimy funkcję Dodaj na podstawie - wskazujemy nasze RW.epp - klikamy wczytaj a na dole zaznaczamy, aby dodał jako przyjęcie wewnętrzne.


Powodzenia
Sławek

#6 fashXX

fashXX

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 162 Postów:

Napisany 19 grudzień 2007 - 12:01

Zgodzę się z Tobą pod warunkiem że nie masz krzaków w module inwentaryzacja, poza tym jeśli masz 500000 kartotek to nie jest przyjemną rzeczą klepanie tyle razy 0 i enter ;) (opcja ustaw wszystkie w magazynie na zero nie działa, bynajmniej u mnie)

Załączone pliki


naglowek db "Zapamiętaj!",0
info db "Im więcej wiemy tym bardziej wydaje nam się, że zbyt mało wiemy!",0

invoke MessageBox, NULL, addr info, addr naglowek, MB_OK
invoke ExitProcess, NULL

#7 birds22

birds22

    Entuzjasta

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1332 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zduńska Wola

Napisany 19 grudzień 2007 - 16:36

Oczywiście każdy sposób ma zalety i wady.

U mnie opcja "Wyzeruj wszystkie pozycje" działa - ale fakt mam tylko około 2500 kartotek

A jak wchodzimy w szczegóły i tych 500.000 kartotek to Excel do wersji 2003 ma tylko 65536 wierszy więc na raz się też nie uda ;)


Bez urazy :)

Co do załączonego zrzutu to nie kumam o co chodzi - co jest tam źle ? ((Chodzi o te ujemne pozycje? )
Sławek

#8 fashXX

fashXX

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 162 Postów:

Napisany 20 grudzień 2007 - 08:25

A jak wchodzimy w szczegóły i tych 500.000 kartotek to Excel do wersji 2003 ma tylko 65536 wierszy więc na raz się też nie uda ;)
Bez urazy :)


A wiec trzeba na pare razy :), nie uraziłeś mnie ;), ale prawda, że się czepiasz hehe :D

Co do załączonego zrzutu to nie kumam o co chodzi - co jest tam źle ? ((Chodzi o te ujemne pozycje? )


tak ujemne pozycje wstawiają się ot tak sobie.

Pozdrawiam
naglowek db "Zapamiętaj!",0
info db "Im więcej wiemy tym bardziej wydaje nam się, że zbyt mało wiemy!",0

invoke MessageBox, NULL, addr info, addr naglowek, MB_OK
invoke ExitProcess, NULL

#9 birds22

birds22

    Entuzjasta

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1332 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zduńska Wola

Napisany 20 grudzień 2007 - 20:54

Tych ujemnych pozycji nie będziesz miał jeżeli kiedykolwiek wykonasz inwentaryzację. Na razie to kiedyś zacząłeś robić inwentaryzację i nie wykonałeś jej. Formularz pamięta to co kiedyś wprowadziłeś a w związku z tym, że ilość w komputerze zmienia się a stan na magazynie był wprowadzony kiedyś inny powstają ujemne pozycje.

Są 2 sposoby na uporządkowanie tego:

1. Wyzerowanie pozycji rozchód (przy wielkiej ilość kartotek oczywiście pracochłonne)
2. Zaznaczenie "Wykonaj inwentaryzację przy zamknięciu" i zamknięcie formularza. Program wygeneruje dokumenty RW i PW (oczywiście lipne bo i ta inwentaryzacja jest lipna), które po prostu usuwasz. W następnym wejściu w opcję Inwentaryzacja będziesz miał błysk porządeczek :)


No chyba że mi coś padło na rozum ;)
Sławek

#10 mirobe

mirobe

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 4 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rumia, Polska

Napisany 20 grudzień 2007 - 22:46

Tych ujemnych pozycji nie będziesz miał jeżeli kiedykolwiek wykonasz inwentaryzację. Na razie to kiedyś zacząłeś robić inwentaryzację i nie wykonałeś jej. Formularz pamięta to co kiedyś wprowadziłeś a w związku z tym, że ilość w komputerze zmienia się a stan na magazynie był wprowadzony kiedyś inny powstają ujemne pozycje.

Są 2 sposoby na uporządkowanie tego:

1. Wyzerowanie pozycji rozchód (przy wielkiej ilość kartotek oczywiście pracochłonne)
2. Zaznaczenie "Wykonaj inwentaryzację przy zamknięciu" i zamknięcie formularza. Program wygeneruje dokumenty RW i PW (oczywiście lipne bo i ta inwentaryzacja jest lipna), które po prostu usuwasz. W następnym wejściu w opcję Inwentaryzacja będziesz miał błysk porządeczek :)
No chyba że mi coś padło na rozum ;)


Hej, inwentaryzacja u mnie nie tworzy dokumentu RW. Czy mógłbys podpowiedzieć troszkę dokładniej
sposób tej inwentaryzacji ? Robię ją 2 razy ? Ona samoczynnie tworzy dokument RW? Mam tylko opcję
druku/exportu do PDF po zamknięciu z opcją "wykonaj inwentaryzację po zamknięciu". Tak wnioskuję z Twojego posta.

Dzięki za okazaną jak do tej pory pomoc!

Dodano 20-12-2007 22:46:24:

Hej, inwentaryzacja u mnie nie tworzy dokumentu RW. Czy mógłbys podpowiedzieć troszkę dokładniej
sposób tej inwentaryzacji ? Robię ją 2 razy ? Ona samoczynnie tworzy dokument RW? Mam tylko opcję
druku/exportu do PDF po zamknięciu z opcją "wykonaj inwentaryzację po zamknięciu". Tak wnioskuję z Twojego posta.

Dzięki za okazaną jak do tej pory pomoc!


Aj, mój błąd.

Jestem już dalej, jednakże w przyjęciach magazynowych mam tylko "dodaj jako: przychód wewnętrzny, przyjęcie zewnętrzne i przyjęcie zewnętrzne z VAT".

I tutaj być może rozwiązanie. Po wybraniu przychodu wewn. i wykonaniu operacji okazuje się
dokument RW, w którym dałem wykonaj skutek magazynowy i chyba zadziałało.

To tak dla innych niewtajemniczonych w Subiekta jak ja.

Pozdrawiam!

#11 birds22

birds22

    Entuzjasta

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1332 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zduńska Wola

Napisany 20 grudzień 2007 - 22:57

Może tak: Program w wyniku wykonania inwentaryzacji drukuje dokument inwentaryzacji (pewnie to widzisz po kliknięciu zamknij) oraz tworzy dokument rozchodowy lub przychodowy (albo i oba) w zależności w którą stronę masz różnice.

Np
"Towar 1" - w komputerze 10szt; na stanie wpisujesz 8 - program wypełnia pozycję rozchód 2 (czyli utworzy RW na 2 sztuki "Towar 1")
"Towar 2" - w komputerze 7szt; na stanie wpisujesz 8 - program wypełnia pozycję przychód 1 (czyli utworzy PW na 1 sztukę "Towar 2")


Zajrzyj po wykonaniu do Magazyn->przyjęcia magazynowe (możesz filtrować typ jako przychód wewnętrzny) lub do Magazyn->wydania magazynowe( filtr na typ : rozchód wewnętrzny). Jeżeli w inwentaryzacji wykazałeś różnice pomiędzy komputerem a magazynem to na pewno tam coś będzie :)


Powodzenia
Sławek

#12 mirobe

mirobe

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 4 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Rumia, Polska

Napisany 21 grudzień 2007 - 13:20

Może tak: Program w wyniku wykonania inwentaryzacji drukuje dokument inwentaryzacji (pewnie to widzisz po kliknięciu zamknij) oraz tworzy dokument rozchodowy lub przychodowy (albo i oba) w zależności w którą stronę masz różnice.

Np
"Towar 1" - w komputerze 10szt; na stanie wpisujesz 8 - program wypełnia pozycję rozchód 2 (czyli utworzy RW na 2 sztuki "Towar 1")
"Towar 2" - w komputerze 7szt; na stanie wpisujesz 8 - program wypełnia pozycję przychód 1 (czyli utworzy PW na 1 sztukę "Towar 2")
Zajrzyj po wykonaniu do Magazyn->przyjęcia magazynowe (możesz filtrować typ jako przychód wewnętrzny) lub do Magazyn->wydania magazynowe( filtr na typ : rozchód wewnętrzny). Jeżeli w inwentaryzacji wykazałeś różnice pomiędzy komputerem a magazynem to na pewno tam coś będzie :)
Powodzenia


Dzięki wielkie !!

Nie wiem jak Wy, ale przy ilości faktur ~ 50 000 system strasznie zamula.
Dołożyłem dyski w RAID0, ale to dużo nie pomogło, stąd moje zawirowania wokół tworzenia
nowego podmiotu, gdyż z puntktu widzenia dbadmina (subiekta pomagam komuś) wiem, że tworzy on
wtedy nową bazę danych.

Czy też stosujecie takie obejścia, czy raczej inwestujecie w sprzęt ?
Jeśli tworzycie nowy podmiot, przenosicie coś poza kontrachentami i towarami ?

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję

#13 birds22

birds22

    Entuzjasta

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1332 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zduńska Wola

Napisany 21 grudzień 2007 - 14:09

Niestety mam ten sam problem

Mam też ochotę na założenie nowej bazy ale jakoś nie mam na razie pomysłu, aby przenieść rozrachunki. Z resztą poradziłbym sobie. Niestety 99% faktur jest terminowych więc jest tego za dużo aby klepać ręcznie. Myk z dwoma podmiotami też nie przejdzie (czas na przełączenie się - szukanie czy rozrachunek jest w 1 czy w 2 bazie). Jakoś nie mogę znaleźć prostego sposobu sposobu. Chyba przyjdzie napisanie czegoś co wygrzebie dane z bazy i utworzy pliki xml i zrobić to za pomocą przeniesienia danych z plików xml.

A może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym ?

Chętnie wymieniłbym sie wiedzą.
Sławek

#14 fashXX

fashXX

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 162 Postów:

Napisany 04 styczeń 2008 - 17:00

Tych ujemnych pozycji nie będziesz miał jeżeli kiedykolwiek wykonasz inwentaryzację. Na razie to kiedyś zacząłeś robić inwentaryzację i nie wykonałeś jej. Formularz pamięta to co kiedyś wprowadziłeś a w związku z tym, że ilość w komputerze zmienia się a stan na magazynie był wprowadzony kiedyś inny powstają ujemne pozycje.

Są 2 sposoby na uporządkowanie tego:

1. Wyzerowanie pozycji rozchód (przy wielkiej ilość kartotek oczywiście pracochłonne)
2. Zaznaczenie "Wykonaj inwentaryzację przy zamknięciu" i zamknięcie formularza. Program wygeneruje dokumenty RW i PW (oczywiście lipne bo i ta inwentaryzacja jest lipna), które po prostu usuwasz. W następnym wejściu w opcję Inwentaryzacja będziesz miał błysk porządeczek :)
No chyba że mi coś padło na rozum ;)


Ad 1. Za pracochłonną metodę się nie zabierałem :P
Ad 2. Inwenturę robiłem z tej opcji pare razy aż tu bach, Twój pomysł może i jest logiczny tak jak mój dawno temu kiedy tak zrobiłem, ale subiekt raczej nie "myśli" logicznie ;)

Co do Twojego rozumu to chyba wszystko z nim wporzo :)

Pozdro
naglowek db "Zapamiętaj!",0
info db "Im więcej wiemy tym bardziej wydaje nam się, że zbyt mało wiemy!",0

invoke MessageBox, NULL, addr info, addr naglowek, MB_OK
invoke ExitProcess, NULL




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników