Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

Rendering a C2D


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Par_Dez

Par_Dez

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 46 Postów:

Napisany 06 December 2007 - 09:36 AM

Czy szybkość renderingu w 3D Studio Max 3.1 znacząco się zwiększy gdy złożę PC opartego na E2140?
To samo pytanie dotyczy szybkości kodowania DivX 6.1 i MPEGE2?

#2 Red-Angel

Red-Angel

    Pan życia i śmierci

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5481 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 December 2007 - 09:43 AM

To zależy jaki masz procek teraz. Jeżeli jakiś pokroju tego, który ja posiadam to przyśpieszenie będzie ogromne :)
Intel Q6600 2,4GHz @ 3,00GHz + BOX // MSI P35 Neo3-F // 2x1GB KingMax DDR2 // EVGA e-GeForce 8800GT 512MB // Seagate 500GB // Seagate 20GB // NEC DVD-RW // WinFast DTV1800H // Rasurbo DLP 535 // LCD LG Flatron L225WT// Logitech G7 - moja recenzja // Microsoft Sidewinder X8 // MS Windows Vista Home Premium 64bit

redakcja_forum
:"Dbamy o jakość komunikacji w Internecie pielęgnując społeczności, by głos użytkownika miał znaczenie." - Wy se kpicie, czy naprawdę w to wierzycie?

#3 pitermigo

pitermigo

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 302 Postów:

Napisany 06 December 2007 - 10:01 AM

apropos renderingu

Nie pamiętam jak jest w 3ds - zobacz na stronie producenta lub na forach, pod jaki procesor jest optymalizowany i które wersje wykorzystują juz technologię 2 rdzeniową, ponadto rendering zależy też od karty graf i tu znów może jest jakaś rekomendacja ze strony producenta oprogramowania

#4 Par_Dez

Par_Dez

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 46 Postów:

Napisany 06 December 2007 - 10:26 AM

apropos renderingu

Nie pamiętam jak jest w 3ds - zobacz na stronie producenta lub na forach, pod jaki procesor jest optymalizowany i które wersje wykorzystują juz technologię 2 rdzeniową, ponadto rendering zależy też od karty graf i tu znów może jest jakaś rekomendacja ze strony producenta oprogramowania

To wiadomo że 3DStudio Max wersja 3.1 była optymalizowana pod PIII, wtedy jeszcze o P4 i C2D nikt z użytkowników nawet
nie myślał, ale do rzeczy.To że karta graf.ma niebagatelne znaczenie też wiem,mnie chodzi o podstawową wiedzę dotyczącą
szybkości renderingu w zastosowaniu użytkowym np. obecnie mam P4 1.8 S478 i przykładowy rendering sceny z
zastosowaniem Volume Light wynosi ponad 4 min,troszkę bardziej zaawansowany (particle system wybuch,dym) ok.12 min.
Czy przy użyciu konfiguracji opartej na E2140 będzie to znacząca różnica?

#5 pitermigo

pitermigo

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 302 Postów:

Napisany 06 December 2007 - 10:43 AM

niesądzę bo jeśli się nei mylę to E2140 też ma 1,8 GHz więc może jakiś % wydajności wzrośnie ze względu na architekture i to wszystko

#6 Par_Dez

Par_Dez

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 46 Postów:

Napisany 06 December 2007 - 11:40 AM

niesądzę bo jeśli się nei mylę to E2140 też ma 1,8 GHz więc może jakiś % wydajności wzrośnie ze względu na architekture i to wszystko

Czyli jednak dobrze rozumuję że warunkiem wykorzystania możliwości procesorów z serii E4xxx jest optymalizacja
aplikacji,które są napisane właśnie pod w/w procesory np. 3D Studio Max wersje 7,8,9... i inne aplikacje zarówno narzędziowe
jak i graficzne gdzie oczywiście niebagatelne znaczenie ma karta graficzna.Reasumując - mając Max w wersji 3 zyskam bardzo
nie wiele. A jak się ma sprawa kodowania do formatu DivX 6.1 i wyższych ? Tu chyba przyrost szybkości jest znaczny.
Przynajmniej tak wynika z benchmarków,choć wydaje mi się też nie do końca prawdą?
Może ktoś odpowie ale tak od strony praktycznej a nie teorii bo tę znam.

#7 pitermigo

pitermigo

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 302 Postów:

Napisany 07 December 2007 - 07:32 AM

tu gdzieś na forum widziałem albo testy albo linki do testów DivX-a i tu rzeczywiście postęp jest co do kodowania to osobiście togo nie robiłem

#8 adrian3074

adrian3074

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 343 Postów:

Napisany 07 December 2007 - 17:06 PM

niesądzę bo jeśli się nei mylę to E2140 też ma 1,8 GHz więc może jakiś % wydajności wzrośnie ze względu na architekture i to wszystko


8|

Też ma 1,8 GHz, tak, ale według mnie wzrost będzie nie jakiś tylko dużo większy, nawet jeżeli program nie wykorzystuje dwóch rdzenie tylko jeden to i tak różnica będzie duża.

SuperPI - program mierzący wydajnośc pojedyńczego rdzenia
Procesor: AMD Opteron 1216 AM2 O/C = 2,85 GHz HT=5 (box ogranicza dalej) 2*1MB L2
Płyta główna: DFI Infinity CFX3200 M2/G
Pamięc: 2*512MB = Dual
Zasilacz: Pentagram SilentForce 500W atx v2.2
Dysk: Seagate 40GB 7200 obr/min
Karta graficzna: Sapphire ATI Radeon HD2600XT 256MB PCI-Express

#9 Razor123445

Razor123445

    Taki trochę pokopany -.-

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPip
  • 697 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gliwice, Polska

Napisany 07 December 2007 - 17:44 PM

Hey chłopaki ale do renderingu to ramu dożućta ;] i zmień ustawki na mozliwość pożeranych zasobów..... nie wiem jak jest w Max'ie ale Photoshopku sie da i w C4D też ;] (hyba)

Pisz po polsku!!!

Ten post był edytowany przez gutektm dnia: 07 December 2007 - 21:36 PM

CPU: Intel C2D E7200 @ 2.53GHz ~ xxx + TR Ultra 120A + Fander Selecta 120mm
RAM: Mushkin Sp6400 2x1GB in Dual Channel @ 800Mhz ~ xxxMHz || xxx2CL || xxxV
GPU:MSI GTX460 768 Cyclone OC HDD: Samsung 250GB 410AS MOBO: DFI LanParty T2RSB Plus
AUDIO: Asus Xonar D2 + Cambridge SoundWorks® MegaWorks® THX® 5.1 550 ~ 500W Powa
BUDA: Raidmax Katana KLAWIATURA: Microsoft Sidewinder x6
MYSZ: Razer Deathadder + Razer Goliathus

#10 Gavreel

Gavreel

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 429 Postów:

Napisany 07 December 2007 - 22:20 PM

ponadto rendering zależy też od karty graf

8| możesz rozwinąć i wyjaśnić jak?

#11 pitermigo

pitermigo

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 302 Postów:

Napisany 08 December 2007 - 14:57 PM

8|

Też ma 1,8 GHz, tak, ale według mnie wzrost będzie nie jakiś tylko dużo większy, nawet jeżeli program nie wykorzystuje dwóch rdzenie tylko jeden to i tak różnica będzie duża.


niestety w przypadku renderowanie 3d w starszych wersjach programów (a o takich tu mowa) architektóra nie przynosi zbyt wiele - prznajmniej w programch LightWave czy Maya w 3ds nie mam doświadczenia jednak sądzę że będzie ty podobnie.


Hey chłopaki ale do renderingu to ramu dożućta ;] i zmień ustawki na mozliwość pożeranych zasobów..... nie wiem jak jest w Max'ie ale Photoshopku sie da i w C4D też ;] (hyba)


ram powyżej 1 GB ma mniejsze znaczenie do samego (półprofesjonalnego) renderingu 3D - większe znaczenie według mojego doświadczenia ma przy tworzeniu modeli teksturowanych - tj 1 GB ramu to trochęmało na obiekt zkładający sie z ponad miliona polygon-ów. Praca w PS-ie jednak różni się od pracy w MAX, LW itp....




8| możesz rozwinąć i wyjaśnić jak?



oczywiście - oprogramowanie renderujące jest optymalizowane nie tylko pod procesory ale również pod karty graficzne - radzę pogrzebać głębiej po forach tak jak ja się dowiedziałem Maya 3d jest optymalizowana np pod kart Wildcata (3dlabs)... z tego też powody profesjonalne karty graficzne kosztuję znacznie więcej niż karty dla graczy

#12 Gavreel

Gavreel

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 429 Postów:

Napisany 12 December 2007 - 12:42 PM

Nie o to mi chodziło, udowodnij mi że karta graficzna jest wykorzystywana przy renderowaniu, wg. mnie nie jest.




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników