Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie

UKŁAD Vobis-Fujitsu Siemens Computers


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 06 marzec 2007 - 11:22

Posiadam Laptopa Amilo L7300 ,był to drugi komputer zakupiony w Vobisie.
Pierwszy działał bez zarzutów/biurkowy przez 6 lat i byłem bardzo zadowolony.
Drugi sprzęt-laptop Amilo jest przkleństwem w moim domu.
Po dość normalnym działaniu przez rok,zaczęły się problemy.
Po swojsku określając/migotanie obrazu/.
Po kilku naprawach w RAM-sevisie,usterki nie usunięto i cyklicznie powracała po 2-tygodniach.
Wreszście postanowiłem skorzystać z Ustawy Konsumenckiej i zareklamować sprzęt-zwrot gotówki lub wymiana laptopa.
Pan w sklepie Vobisu,bez problemu dał protokół i potwierdził że takie mam prawo.
I tyle z przyjemniejszych rzeczy,potem wkroczył do działania p Łaska,który w ani jednym piśmie nie poczuwał się do pozytywnego rozpatrzenia sprawy.
Wszystkie pisma które otrzymywałem czy Ja,czy też rzecznik Konsumenta który też wkroczył do działania nie wnosiły chęci pozytywnego rozpatrzenia sprawy.
Nie wiem czy jeszcze jest takie hasło "klient nasz Pan",ale chyba to relikt komuny.
Posiadam całą teczkę pism,ekspertyz,maili do FSC i co,i nic.
Jak Vobis tak i producent FSC,nie widzą sprawy.
Laptop w pewnym momencie wysłano do autoryzowanego servisu A-novo,mało tego że nic z nim nie zrobiono,to oddano mi go w tym samym stanie.
A na moje zapytanie,podano jakieś lipne testy,z których informatycy lokalni się śmiali.
Na dodatek laptop był w servisie kilka godzin i według zapewnień mojego informatyka włączony 2 razy,raz na parę minut,raz na półgodziny.
A A-novo pogroziło w piśmie że mam nie uzasadnione wątpliwości.
Powtarzam laptop wrócił w tym samym stanie/migotanie obrazu/
Ekspertyzę wykonał także rzeczoznawca,ale cóż tam ekspertyza dla vobisu,też zakwestionowana.
===================================================
To był KRÓTKI OPIS mojej dotychczasowej walki z Vobisem.
Mam już kilka osób mniej więcej tak samo potraktowanych przez Vobis i przez FSC.
Ale nie ustaję w szukaniu dalszych klientów tych firm,którzy padli ofiarami układu.
Jedna ekspedientka w jednym ze sklepów Vobisu powiedziała motto firmy:
NAPRAWIAĆ DO SKUTKU.
Jeżeli jest ktoś dociekliwy,to nie trudno znaleść w internecie problemy ludzi z Vobisem i Fujitsu Siemens.

#2 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 06 marzec 2007 - 16:30

http://fujitsu-sieme...omunikacja.org/

#3 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 07 marzec 2007 - 16:02

http://forum.chip.pl...4889a7febfbae68

#4 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 09 marzec 2007 - 09:00

http://www.konsument...um=7&topic=1777
-----------------------------------------------------------------------
Jest na tym Forum znamienita rzecz określenie -że producenci robią buble.
Taką też opinię dostałem od rzeczoznawcy.
A jaki jest stosunek FSC do klienta napiszę troszkę później.

To że Ja padłem ofiarą Vobisu,FSC i ich satelit/Serwisy/,niech będzie przestrogą dla potencjalnych klientów.
Sądzę że te Fora śledzą także powyższe Firmy,tak jak w innym przypadku ,inne Fora w których uczestniczę /np.bukmacherskie są śledzone też przez Firmy/,lecz tam co niektórzy mają odwagę zabrać głos.
A tutaj z tego Układu niestety nie.
Kupuję czasami prasę komputerową i też raczej można tylko dowiedzieć się o testach ,o nowym sprzęcie,opiniach.
Niema tylko o problemach zwykłych ludzi,ze sprzedawcami i producentami.
Dlaczego niema tu opinii speców,czyżby układ był dużo ,dużo większy?
Ja tylko chcę sprawiedliwości,a nie gruszek na wierzbie.
Kto potrafi zadecydować,co z tym zepsutym laptopem zrobić
A nie przerzucać się jakąś odpowiedzialnością FIKCYJNĄ.
Ale o tym później.

http://www.konsument...m=26&topic=3422

#5 Skibus

Skibus

    Pasjonat

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5045 Postów:

Napisany 09 marzec 2007 - 09:04

Heh następny poszukiwacz układów. A może to ja już jestem uczulony.

No nic, wystarczyło poczytać wcześniej forum i FS byś raczej nie kupił. Gorąco odradzałem wielokrotnie, mimo zachwytu niektórych.
Testy w gazetach są cienkie i niestety nie chcą z tym nic zrobić.

Powodzenia w załatwianiu

#6 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 09 marzec 2007 - 09:13

Oczywiście że słowo -Układ jest użyty z przekorą,masz rację.
Co do drugiej kwesti,ja miałem dobre doświadczenie z Vobisem.
W 2000r kupiłem komputer i służył bez zarzutu,miałem też zakupione drukarki i też było OK.
Tak że dażyłem Firmę pewnym kredytem zaufania,choć syn tak jak i ty odradzał FS.
Dzięki za wypowiedź ,pozdrawiam

#7 Comret

Comret

    ....::::>::::....

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2471 Postów:

Napisany 09 marzec 2007 - 09:56

To co zrobiłeś wyczerpało w moim odczuciu pokojowe możliwości załatwienia sprawy.

Jeśli posiadasz mocne argumenty w swojej "czarnej teczce" to według mnie pozostaje Ci wystąpienie na drogę sądowoą.

Jak już tak bardzo zaangażowałeś się w tą sprawę to może zbierzesz wszystkich niezadowolonych z FS i Vobisu. Można założyć organizację "nabitych w butelkę" i zaskoczyć te firmy zbiorowym działaniem. Działanie jako grupa powinno przynieść większe efekty. Jakiś zbiorowy pozew, doniesienie do prokuratury o przestępstwie, zbiorowa petycja do rzecznika praw konsumenta itd.

#8 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 09 marzec 2007 - 10:48

Bardzo dziękuję za rozsądny głos w tej sprawie.
Tak tego bym sobie życzył,zebrać poszkodowanych przez te firmy i działać dalej.
Jeszcze raz dziękuję ,ta Twoja odpowiedź mnie wzmocniła.
Pozdrawiam

#9 Comret

Comret

    ....::::>::::....

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2471 Postów:

Napisany 09 marzec 2007 - 11:31

Zawsze jeszcz można napisać "grzeczny" mail do centrali FS ze skargą na FS Polska. Napisz, że byłeś do tej pory zadowolonym użytkownikiem produktów tej firmy i gdyby usterka w ostatnim lapku została naprawiona zgodnie z umową pozostał byś nim nadal. Jednak ze względu na skandaliczne zachowanie serwisu i notoryczne wykręcanie się od odpowiedzialności FS Polska prosisz o rakcję i zajęcie stanowiska w tej sprawie.

#10 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 10 marzec 2007 - 09:58

To że od prawie roku walczę z Vobisem,to nawet mnie specjalnie nie dziwi,po tym co opowiedział mnie rzeczoznawca.
Dziwi mnie natomiast stanowisko Fujitsu Siemens.
Pisałem kilka maili do Firmy w Warszawie o kłopotach i niebyło żadnego odzewu.
Wreszście postanowiłem użyć podstępu,aby sprawdzić,cz wogóle żyją tam.
Wysłałem zapytanie o najlepszy laptop jaki firma może polecić?
Odpowiedź była po nie całej godzinie.
Tak więc moje maile,o problemach,poprostu były lekceważne przez dużą firmę FSC Warszawa.

#11 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 10 marzec 2007 - 11:53

jirzynek
Użytkownik




oddać do serwisu producenta? he he dobre
widać że nie znasz prawa jakie obowiązuje w Polsce
jeśli oddasz do producenta TO naprawa BĘDZIE SZŁA Z GWARANCJI
a w gwarancji nie ma OKREŚLONEGO CZASU NAPRAWY, nie ma! FSC nie daje żadnych
gwarancji że naprawa zostanie zrealizowana w rozsądnym czasie (np 14 dni), mój komputer leżał u nich parę miesięcy dopiero po interwencji rzecznika dostałem go z powrotem ale chłopaki w serwisie tak sie postarały ze dostałem go znów uszkodzonego

i to jest powód dla którego oddałem go do sprzedawcy korzystając z ustawy

a co do pana Laski to racja, jak do niego dzwoniłem to po krótkiej rozmowie odpowiedział
bardzo szczerze "TO nie jego wina ZE JEST TAKIE PRAWO" o czymś to musi swiadczyć...
Zreszta niejaki p. Rumasz tez jest niewiele lepszy. Sama odpowiedz na pytanie "kiedy komputer wróci" vobis z reguły odpowiada "w krótce" i podobne zwroty które tak naprawdę nic nie znaczą bo "wkrótce" wg vobisu to może być na przykład 5 miesięcy albo i dlużej. Teraz przynajmniej sie nauczyłem ze wszystko musi być określone datami.

A dlaczego prasa komputerowa nie naglasnia tego typu spraw? powod jest banalny - kasa, kasa kasa. I tyle. Cikeawe ile z tych testów jest sposnorowanych? zresztą już odjakiegoś czasu przestałem czytać gazety o tematyce komputerowej, bo jest to bezsensu. Bo komu tak naprawde zalezy na klientach typu "zwykly uzytkownik"? nikomu, opchnac towar i zapomniec. ale niestety, to akurat nie tyczy sie vobisu ale wielu innych firm.

Czasami jednak zdażają się w miare uczciwe firmy,np w empiku kupilem PSP mialem jakies bad pixle na ekranie i oddali mi kase, bez gadania, bez narzekania od ręki, już widze jakby mi to naprawili w vobisie... hehe

Jesli by sie przyjzec to tak naprawde w naszym kraju jest dosc mocne lobby producentow
ktore stara sie trzymac za ryja wszystko. bo liczy sie tylko kasa..

ehh, jeszcze jakis czas musimy poczekac, moze bedzie normalnie




=================================================
Kolega który też walczy z Vobisem

#12 Comret

Comret

    ....::::>::::....

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2471 Postów:

Napisany 10 marzec 2007 - 11:54

Dlatego mówię abyś spróbował odezwać się do zagranicznej centrali ze skargą na FS Polska.

#13 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 10 marzec 2007 - 12:01

Najbardziej mnie by intersowało,to by zebrała się grupa osób pokrzywdzonych,przez te Firmy i złożenie pozwu zbiorowego do sądu.
Jakaś konkretna suma jakby spadła na te Firmy trochę uzdrowiłaby sytuację

#14 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 12 marzec 2007 - 09:31

Dziś przedstawiam chronologisznie naprawy mojego cudownego Laptopa:

6.04.2006-RAM-serwis-narawa złącza LCD

27.06.2006-RAM-serwis-usunięcie niekontaktów taśmy LCD

14.08.2006-RAM-serwis-naprawa przetwornicy LCD
ale niestety przy odbiorze laptop w dalszym ciągu nie działał poprawnie i automatycznie był w kolejnej naprawie/NIEODNOTOWANO/

18.09.2006-serwis Warszawa-naprawa ekranu LCD,uzupełnienie gumki
rzeczoznawca przy tej naprawie napisał /wymienine przez serwisIp2 LCD ribbon wire jest elementem nienaprawialnym i podlega wymianie na nowy

Następnie laptop był jeszcze w sewisie PRODUCENTA,w fimie A-novo,ale tam specjaliści nic nie zrobili i odesłali do Vobisu/sklep/

Pomijając nawet moje roszczenia ,laptop ani razu nie został definitywnie naprawiony, a p.Łaska cały czas twierdzi,że laptop jest sprawny,a żądania nie uzasadnione.
Tak więc zapraszam obojętnie kto chce może sobie zobaczyć cudowny sprzęt Vobisu i FSC.

#15 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 12 marzec 2007 - 17:43

http://forum.gazeta....4025&a=58194025

Wypisz,wymaluj podobna sytuacja co u mnie.
I według prawnika,jest obowiązek zwrotu gotówki,tylko że firmy sobie tego nierespektują.

#16 masaj007

masaj007

    Prostak z wielkim ego

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 16294 Postów:

Napisany 12 marzec 2007 - 18:27

Próbowałeś napisać do Interwencji?
http://www.pcworld.pl/interwencje/
Masaj
Ewakuacja

#17 mariosz55

mariosz55

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 15 Postów:

Napisany 13 marzec 2007 - 10:40

Tak pisałem do interwencji.
Od Europejskiego Centrum Konsumentów dostałem namiar na Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej ,abym tam napisał skargę i dołączł dokumentację.
Tak też zresztą uczyniłem,zobaczymy co będzie dalej.

#18 cancer84

cancer84

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 3 Postów:

Napisany 15 marzec 2007 - 22:02

mam podobny problem do Twojego z tym ze ja na kompa jeszcze czekam i chyba predko go nie dostane bo mistrzowie z FS ciagle staraja sie go naprawic... juz ponad 7tydzien. (moze po prostu poznaja sprzet instrukcje i to co w nim jest.. ale nie wiem tego i wole w to nie wnikac...)

Jak juz wspomnialem kompa do naprawy oddalem ponad 7tygodnie temu bo po prostu zgasl i juz nie odpalil... W serwisie przyjeli sprzet na gwarancji i wszystko pieknie mi wyjasnili ze musze czekac ok 2-4tyg. jednak po 3tyg. przyszlo mi do glowy ze moze zadzwoni kontrolnie zapytac co sie dzieje (z jakby nie bylo) MOIM sprzetem... i to chyba byl moj blad bo wtedy sie zaczelo... okazalo sie ze w serwisie we wrocku nie umieli go naprawic i wyslali sprzet do naprawy w warszawie twierdzac ze padlo sterowanie... Dali mi nr. do wawy zebym teraz kontaktowal sie z nimi... wiec zadzwonilem... (moj drugi blad) nie wiem skad oni biora teksty usterek ale poczulem sie jakbym rozmawial z nalkowcami NASA... Dzwinilem po 2 razy w tyg...(pon i pt) i zawsze poznawalem jakies nowe nieznane slowo jezyka polskiego dotyczace rodzaju mojej usterki... (ile to czlowiek moze sie nauczyc w serwisie FS -nono)
Teksty byly dziwne nawet ich nie pamietam poza jednym... w pewnym momencie przyjeli opcje "czekamy na czesci" nie wiem czy to prawda czy nie... ale od jakiegos programu sterujacego przeszli do wymiany czesci a moze nawt i polowy kompa... (moze chca mi zrobic core 3 a ja taki niecierpliwy jestem) tak czy inaczej kompa nie mam i jedyne co slysze to "czekamy na czesci" nie wiem tez skad je sprowadzaja i czym ale nie sadze zeby byla to japonia a role kuriera odgrywal jakis mily niczego nieswiadomy pan na rowerze ktory jedzie do polski przez rosje...:/

Jedno jest pewne nigdy wiecej FS nie przez sprzet bo z komputera naprawde bylem zadowolony ale przez NIEPROFESIONALNY i NIEFACHOWY SERWIS... (ale skoro chca robic w swoje gniazdo to ich sprawa) niestety nikomu juz nie polece tej firmy i bede to motywowal serwisami i obsluga klienta...

Jesli bedzie grupa ludzi gotowych wystapic przeciwko takiej faHowosci to z checia do nie j dolacze.

Pozdrawiam

#19 masaj007

masaj007

    Prostak z wielkim ego

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 16294 Postów:

Napisany 15 marzec 2007 - 22:07

Myślę, że skoro serwis nie potrafi naprawić usterki możesz domagać wymiany sprzętu na nowy i wolny od wad. Zadzwoń do UOKIK i spytaj się dokładnie o wykładnie prawną
Masaj
Ewakuacja

#20 cancer84

cancer84

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 3 Postów:

Napisany 15 marzec 2007 - 22:29

Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentów... hmmm no dobra dzieki za informacje zadzwonie i przedstawie swoja sytuacje... rezultat tej rozmowy opisze jak tyko bede mogl. (za telefony ktore wykonalem w tej sprawie moglbym rowinie dobrze aprawic ten komp w jakims serwisie niezwiazanym z FS) -pewie trwalob y to szybciej i zjadlo mniej zdrowia....




0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników