Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

Wlasny biznes - kilka pytan


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Velius

Velius

    Bywalec

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 257 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 styczeń 2010 - 11:57

Witam.

Niestety jestem zacofany w sprawach owczesnego swiata i wszystkiego co sie w zwiazku z nim dzieje,tak wiec mam kilka pytan i licze na mala pomoc.

Chcialbym otworzyc swoja dzialalnosc,narazie bardzo ograniczona bo bez wynajmowanej powierzchni,bardziej dystrybucja sieciowa.
Chcialbym sie zajac sprzedaza gier konsolowych w necie,albo poprzez wlasna strone ktora zbuduje/kupie albo poprzez znany serwis aukcyjny allegro.

I w zwiazku z tym mam kilka pytan,nie wiem czy bardziej mi sie oplaca robic to jako osoba prywatna i sprowadzac skads towar w ilosciach hurtowych i sprzedawac na wlasna reke czy zalozyc wlasna firme,dostac NIP i probowac kontaktow z hurtowniami oraz wspolpracy z dystrybutorami w Polsce,poniewaz kompletnie nie czaje tematu zwiazanego z podatkiem VAT i jest to narazie moja najwieksza przeszkoda aby ruszyc dalej.

Dlatego bardzo bym prosil o wyjasnienie mi sytuacji z zakupem towaru i hurtowniami. Czy jako firma moge kupowac od hurtownikow towar w cenie NETTO bez vatu,handlowac tym i potem placic vat od marży czy u hurtownikow rowniez musze placic VAT 22% (wtedy nie widze w jaki sposob mozna cokolwiek zarobic?).
Najlepiej gdyby mi ktos krok po kroku opisal jak to wyglada bo sie juz gubie,w hurtowniach maja wystawione ceny NETTO,a potem daja adnotacje ze na fakturze doliczaja VAT...w innym miejscu uslyszalem ze vat placi sie od marzy tylko wiec juz nic nie wiem.

Z gory dzieki za pomoc i wszelkie rady/

#2 GośćBen_*

GośćBen_*
  • Goście

Napisany 04 grudzień 2011 - 00:31

Witam.

Niestety jestem zacofany w sprawach owczesnego swiata i wszystkiego co sie w zwiazku z nim dzieje,tak wiec mam kilka pytan i licze na mala pomoc.

Chcialbym otworzyc swoja dzialalnosc,narazie bardzo ograniczona bo bez wynajmowanej powierzchni,bardziej dystrybucja sieciowa.
Chcialbym sie zajac sprzedaza gier konsolowych w necie,albo poprzez wlasna strone ktora zbuduje/kupie albo poprzez znany serwis aukcyjny allegro.

I w zwiazku z tym mam kilka pytan,nie wiem czy bardziej mi sie oplaca robic to jako osoba prywatna i sprowadzac skads towar w ilosciach hurtowych i sprzedawac na wlasna reke czy zalozyc wlasna firme,dostac NIP i probowac kontaktow z hurtowniami oraz wspolpracy z dystrybutorami w Polsce,poniewaz kompletnie nie czaje tematu zwiazanego z podatkiem VAT i jest to narazie moja najwieksza przeszkoda aby ruszyc dalej.

Dlatego bardzo bym prosil o wyjasnienie mi sytuacji z zakupem towaru i hurtowniami. Czy jako firma moge kupowac od hurtownikow towar w cenie NETTO bez vatu,handlowac tym i potem placic vat od marży czy u hurtownikow rowniez musze placic VAT 22% (wtedy nie widze w jaki sposob mozna cokolwiek zarobic?).
Najlepiej gdyby mi ktos krok po kroku opisal jak to wyglada bo sie juz gubie,w hurtowniach maja wystawione ceny NETTO,a potem daja adnotacje ze na fakturze doliczaja VAT...w innym miejscu uslyszalem ze vat placi sie od marzy tylko wiec juz nic nie wiem.

Z gory dzieki za pomoc i wszelkie rady/



Chodzi o to ze jeżeli jestes tylko posrednikiem w sprzedazy danej rzeczy, a nie ostatecznym konsumentem, to mozesz sobie odliczyć ten Vat przed Urzedem Skarbowym. Wtedy Ci to zwrócą. Vat zawsze placi konsument.

#3 Gośćdominika_*

Gośćdominika_*
  • Goście

Napisany 02 styczeń 2012 - 09:38

Witam,

jeśli chcesz nadrobić zaległości biznesowe to warto trzymac rękę na pulsie czytając dobre artykuły i e-booki. sama korzystam z infora.pl, i czasopisma Twój biznes. Musisz mieć odpowiednią, podstawową wiedzę, bo inaczej zje Cie konkurencja. takie czasy...pozdrawiam:)

#4 intervojager

intervojager

    nonkonformista

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2185 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lipsk

Napisany 03 styczeń 2012 - 12:19

Handel polega nie na sprzedaży, ale na kupowaniu. Tanio kupiłeś-tanio możesz sprzedać. Jeśli to ma być handel internetowy, musisz liczyć się z kosztami reklamy i pozycjonowania swojej strony. Co do Allegro-konkurencję będziesz miał tam nie złą, w szczególności unikającej płacenia podatków i dzięki temu oferującą produkty po szokująco niskich cenach. Co do pośrednictwa, to dobry pomysł gdy nie dysponujesz dużym kapitałem. Formalności związane z założeniem firmy będą Ciebie kosztować:170 zł za deklarację VAT-R, około 450zł haraczu na rzecz ZUS jeśli nie prowadziłeś wcześniej działalności gospodarczej i byłeś osobą bezrobotną od dłuższego czasu, ewentualnie dolicz rocznie 300-400zł(+VAT) za usługi hostingowe, od 60 zł(+VAT) za domenę.pl lub .com, od około 290(+VAT) zł za szablon sklepu internetowe na rok dostarczonego przez dostawcę usług hostingowych. Ceny podane przez ze mnie są orientacyjne. O prowadzeniu potrójnej księgowości nie muszę wspominać-usługi biura rachunkowego to od 200zł miesięcznie w zwyrz.

#5 flavon01

flavon01

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 luty 2012 - 19:41

Handel polega na kupowaniu i sprzedaży tego co się kupi - tak gwoli ścisłości.
Co do ZUS-u jest kilka opcji.
1.Płatny w całości - nie polecam :)
2.Obniżony - dla tych co zaczynają pierwszy raz DG (kwoty się zmieniają co roku - więc nie będę pisał ile jest teraz)
3.Płatny za granicą (wpisać hasła typu: nie płacić ZUS, tani ZUS, niski ZUS itp - jest sporo na ten temat) - około 40-60% pełnego ZUSu w PL. Świadczenia obowiązują w całej Unii.
Z ZUS-em jest tak: czy biznes się kręci czy nie to MASZ płacić ubezpieczenie - nikogo to w Polsce nie obchodzi. Dlatego najlepiej przed jakimkolwiek inwestowaniem i rejestracją DG zrób rozeznanie - co i czy Ci sie opłaca. Żeby nie było, że się zarejestrujesz, bedziesz miał koszty, opłaty itp a zysków jeszcze nie ma. Tak nawiasem pisząc to w PL jest chore zakładanie DG w porównaniu do możliwości i ułatwień za granicą.

Jest taki fajny, darmowy e-book o pracy, zakładaniu własnego biznesu (krok po kroku co trzeba zrobić) - taki poradnik dla początkujących o zarabianiu kasy. Tytuł jakoś tak: "Niewolnicza praca czy stresujący biznes" - wpisz w Google to znajdziesz - jest na tych stronkach z e-bookami

#6 dracon

dracon

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 37 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2012 - 10:55

I w zwiazku z tym mam kilka pytan,nie wiem czy bardziej mi sie oplaca robic to jako osoba prywatna i sprowadzac skads towar w ilosciach hurtowych i sprzedawac na wlasna reke czy zalozyc wlasna firme,dostac NIP i probowac kontaktow z hurtowniami oraz wspolpracy z dystrybutorami w Polsce,poniewaz kompletnie nie czaje tematu zwiazanego z podatkiem VAT i jest to narazie moja najwieksza przeszkoda aby ruszyc dalej.

Jeżeli chcesz to robić przez dłuższy okres czasu, a nie sporadycznie to musisz założyć działalność. Niestety, ale US już bacznie śledzi wszystko co się dzieje na allegro, więc trzeba naprawdę uważać.

#7 Tamatur

Tamatur

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 Postów:

Napisany 02 październik 2014 - 09:55

ja miałem podobne przeboje na początku, jak założyłem wreszcie własny biznes, ale najlepiej wyszedłem na tym outsourcujac kwestie prawne i księgowe. miałem mega wybór bo w poznaniu ani biur ani prawników nie brakuje. W zakresie doradzctwa stricte prawno-biznesowego polecam mec. H. Fic, co do biura księgowego to jestem w trakcie zmiany - jak przetestuje to dam znac!



#8 rayban

rayban

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 8 Postów:

Napisany 07 październik 2014 - 11:28

Rzeczywiście, jezeli masz na to buzet dobrze jest oddac sprawy prawne, księgowe itp. specjaliście. Wiadomo, zapłacić trzeba, ale nie martwisz i nie głowisz się.



#9 Marcin_3

Marcin_3

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 196 Postów:

Napisany 28 grudzień 2014 - 09:55

Na początek usługi biura podatkowego, po roku jak się człowiek ogarnie z biznesem, jest opcja prowadzenia buchalterii osobiście.



#10 finini

finini

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 119 Postów:

Napisany 12 styczeń 2015 - 10:12

Jak dla mnie bardzo ważne jest przede wszystkim to, by zadbać o porządek w finanansach. Co prawda w tymczasowym aresztowaniu przez policję adwokat na pewno pomoże, ale wielu z nas wolałoby jednak tego uniknąć.



#11 finini

finini

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 119 Postów:

Napisany 28 luty 2015 - 21:05

My właśnie też mamy zamiar założyć firmę z tatą i teraz kompletujemy sprzęt. To chyba najbardziej kosztowny etap, ale został nam już do kupienia tylko śrutownik i będziemy mieć wszystko.



#12 tpwwa

tpwwa

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 1 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 marzec 2015 - 15:07

Super, ale opowiadaj o tym dla forum psychiatrycznym.. A nie tutaj gdzie poważni ludzie wymieniają się poglądami na temat zakładanych biznesami..



#13 tilapia

tilapia

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 233 Postów:

Napisany 30 marzec 2015 - 12:49

No cóż. Rzeczywiście ma się to nijak do własnego biznesu.



#14 hunter32

hunter32

    Kandydat

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 30 Postów:

Napisany 07 kwiecień 2015 - 10:18

Na własny biznes trzeba mieć trochę wszystkiego po trochu: pomysł, szczęścia, kapitału, czasu, wytrwałości. W większości przypadków popadniemy w długi jeśli za długo będziemy brnąć w nasz "interes".



#15 meen84

meen84

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 maj 2015 - 19:44

Można jednoczęsnie sprzedawać na Allegro i przez sklep internetowy. A podatki są związane z formą działalności firmy np. spółka itp.



#16 vallet

vallet

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 6 Postów:

Napisany 14 lipiec 2015 - 18:15

Niestety jeśli chcesz jakiś sprzęt kupić z dotacji z urzędu pracy to w większości województw musi być on nowy.



#17 branderry

branderry

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 5 Postów:
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 sierpień 2015 - 19:49

Wybierz się najpierw na jakies szkolenie o prowadzeniu firmy, księgowości i podstawach prawnych, bo bez tego będzie ciężko ruszyć. 



#18 infinit3

infinit3

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 10 Postów:

Napisany 09 sierpień 2015 - 17:43

i tak nie uciekniesz przed podatkami, jak tu oszczędzisz to gdzie indziej ci policzą



#19 Marcin_3

Marcin_3

    Uczestnik

  • Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 196 Postów:

Napisany 25 luty 2016 - 21:29

Dobra księgowa, albo biuro rachunkowe powinno pomóc w poczatkach biznesu.



#20 Smerfetka_mała

Smerfetka_mała

    Adept

  • Forumowicze
  • Pip
  • 9 Postów:
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:Łódż

Napisany 01 czerwiec 2016 - 15:07

To prawda, ale warto też zadbać o pomoc prawną firmy. Na początku te wszystkie problemy mogą nam narobić dużo nerwów a przy pomocy prawnika będą one prostsze do ogarnięcia. Ja prowadzę działalność we Wrocławiu i korzystam z obsługi prawnej w Kancelarii Pawłowska i bardzo sobie chwalę. Pani Katarzyna Pawłowska to bardzo dobry i rzeczowy adwokat na którego pomoc można liczyć zawsze. 






0 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników