Skocz do zawartości


Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

Word 2007 Numeracja stron, linie oddzielające, druk dwustronny


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 reddox

reddox

    Początkujący

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 85 Postów:

Napisany 01 czerwiec 2008 - 21:22

Witam

Nigdy tego nie pisałem, ale sprawa jest pilna. Wiem, że wszyscy się wkurzają na to słowo za co z góry przepraszam, ale na wtorek muszę oddać pracę licencjacką w ostatecznym terminie. Otóż problem jest następujący mam pracę już napisaną, ale wyszło na to, że muszę nanieść kilka poprawek w związku z czym cały układ stron się posypie. Kiedyś pracowałem na Word 2003, ale ojcu do pracy kupili 2007, a on nieświadomy go zainstalował i kłopoty gotowe ( zupełnie nie umiem go obsługiwać na 2003 zrobiłbym to w kilka sekund, a do innego kompa niż ten ojca nie mam dostępu ). Pytania mam dwa

- praca ma 67 stron. Potrzebuję, żeby pierwsze trzy strony nie były numerowane ( strona tytułowa, spis treści ), a następne były numerowane od cyfry 4 ( za nic nie mogę tego zrobić, jak już numeruje to od 1 i wszystko, zaznaczenie nie daje rezultatu) jest to szczególnie ważne ponieważ muszę jeden egzemplarz oddać 2 strony na jednej ( to akurat wiem jak zrobić )

- Piszę tekst i na dole strony jeśli chcę oddzielić tekst od przypisów bezpośrednich naciskam kilka razy ---- i daję enter. Robi mi się wtedy piękna linia ciągła pod którą mogę dać przypisy. Pytanie jak tą linię zlikwidować ( po edycji będą one zupełnie nie na miejscu, a wykasować ich się nie daje. Tak jakby się "przyklejają one do powyższego tekstu i za nic nie daje się ich wymazać.

I jeszcze jedna sprawa. Mam Wydrukować jeden egzemplarz dwustronnie 2 strony na jednej czyli 4 strony na jednej kartce ( po 2 na jednej stronie :) ). Czy jest jakaś opcja ułatwiająca taki druk czy też muszę drukować 2 strony, następnie przełożyć kartkę w drukarce i następne 2 strony ? Czy muszę tak cykać po 2 strony czy jest jakiś trik ułatwiający taki druk ? ( Przecież goście w punktach dostaliby szału gdyby musieli w ten sposób drukować powiedzmy 100 prac w ciągu sezonu takim sposobem, a wcale nie mają jakiegoś supernowoczesnego sprzętu zwykłe drukarki atramentowe ).

Bardzo proszę o pomoc

Windows Vista
Word 2007
drukarka HP 1018

Pozdrawiam

#2 Koziorozec

Koziorozec

    Master

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1461 Postów:
  • Płeć:Nie podano

Napisany 01 czerwiec 2008 - 23:34

- praca ma 67 stron. Potrzebuję, żeby pierwsze trzy strony nie były numerowane ( strona tytułowa, spis treści ), a następne były numerowane od cyfry 4 ( za nic nie mogę tego zrobić, jak już numeruje to od 1 i wszystko, zaznaczenie nie daje rezultatu)

Mam nadzieję, że robisz podziały na sekcje - tak, jak to powinno być wykonane prawidłowo - i po ostatnim wyrazie na trzeciej stronie masz wstawiony znak podziału strony, np. "na następnej stronie". Jeśli nie, a Twój tekst znalazł się na następnej stronie dzięki odpowiedniej ilości znaków Enter, to musisz to poprawić. Jeśli wstawisz znak podziału jw. albo znak podziału - "ciągły", to uzyskasz w dokumencie dwie sekcje. Pierwsza to obszar stron od 1-3, a druga 4 i reszta.
Mając podzielony dokument na sekcje możesz określić inne nagłówki i stopki dla każdej sekcji.
W pierwszej sekcji, w stopce nie wpisujesz nic, tzn. brak numeracji stron, a podczas edycji stopki przechodzisz do drugiej sekcji i tutaj wstawiasz pole numeracji strony.
Edycję nagłówka i stopki w 2007 znajdziesz na wstążce Wstawianie.
Jeśli chodzi o numerację od konkretnego numeru, to podczas edycji stopki, w lewej części wstęgi, która się pojawi zobaczysz pozycję Numer strony (pod pozycjami Nagłówek i Stopka). Kliknij na strzałkę obok tej pozycji a znajdziesz tam Formatuj numery stron. I tam w sekcji Numerowanie stron, w opcji Rozpocznij od określasz numer 4.

- Piszę tekst i na dole strony jeśli chcę oddzielić tekst od przypisów bezpośrednich naciskam kilka razy ---- i daję enter. Robi mi się wtedy piękna linia ciągła pod którą mogę dać przypisy. Pytanie jak tą linię zlikwidować ( po edycji będą one zupełnie nie na miejscu, a wykasować ich się nie daje. Tak jakby się "przyklejają one do powyższego tekstu i za nic nie daje się ich wymazać.

8| Szok!
Chcesz powiedzieć, że aby dodać przypis dolny, to pod tekstem wstawiasz linię, a pod nią wpisujesz tekst przypisu?!
W Wordzie masz wbudowane narzędzie do tworzenia przypisów dolnych i końcowych!
Stajesz na końcu wyrazu, do którego ma być odsyłacz, a następnie wstążka Wstawianie, dalej Odsyłacz, typ odsyłacza - Przypis dolny, klikasz [Wstaw] i zamykasz okienko, a na dole masz numer odsyłacza i możesz pisać tekst.
Wtedy nie trzeba się martwić o "przesuwanie" się tekstu, np. po zmianie wielkości czcionki dla tekstu głównego.

I jeszcze jedna sprawa. Mam Wydrukować jeden egzemplarz dwustronnie 2 strony na jednej czyli 4 strony na jednej kartce ( po 2 na jednej stronie :) ). Czy jest jakaś opcja ułatwiająca taki druk czy też muszę drukować 2 strony, następnie przełożyć kartkę w drukarce i następne 2 strony ? Czy muszę tak cykać po 2 strony czy jest jakiś trik ułatwiający taki druk ? ( Przecież goście w punktach dostaliby szału gdyby musieli w ten sposób drukować powiedzmy 100 prac w ciągu sezonu takim sposobem, a wcale nie mają jakiegoś supernowoczesnego sprzętu zwykłe drukarki atramentowe ).

Tutaj nie do końca rozumiem, w jakiej formie ma to być wydrukowane.
Jeśli dobrze rozumiem, to np. pierwsza karta powinna mieć na jednej ze swoich stron - stronę 1 i 2 dokumentu, a na drugiej - stronę 3 i 4.
Kolejna karta będzie miała już strony: 5 i 6 oraz 7 i 8.
Bo można też drukować po dwie strony na jednej kartce inaczej, tj. tak, jakby miała z tego powstać książka-broszura, czyli - w zależności od stron - taka kolejność, aby po złożeniu kartek w stos i złożeniu tego stosu na pół - utworzyć książkę/broszurę, a strony byłyby ułożone prawidłowo.
Ale chyba nie chodzi Ci o tą drugą opcję, tylko o pierwszą.

Musisz poszukać w sterowniku swojej drukarki albo w oprogramowaniu dodatkowym dołączonym na płycie CD do drukarki - powinna być tam gdzieś opcja do drukowania dwustronnego, bo inaczej to ja nie widzę rozwiązania z drukowaniem dwóch stron na raz.
Gdyby chodziło o drukowanie 1 strony na jednej stronie kartki, drukowanie dwustronne, to nie ma problemu - drukuje się najpierw strony parzyste, a potem, po obróceniu pliku kartek - strony nieparzyste w odwrotnej kolejności i wszystko gra... o ile drukarka nie wciągnie np. dwóch stron na raz, bo wtedy się sypie numeracja :(
Natomiast dla dwóch stron na jednej stornie kartki i kolejnych dwóch stron na drugiej stronie kartki trzeba by było określać w parametrach drukowania kartki ręcznie, tzn. najpierw np. podać do drukowania: 1-2, 5-6, 9-10, 13-14 itd., po obróceniu pliku kartek: 3-4, 7-8, 11-12, 15-16 itd.
Dla 67 stron można by było określić taki ciąg poprzez odpowiednią formułę w Excelu, a następnie wynik formuły - połączony tekst - umieścić w polu drukowania określonych stron.
Można też zrobić makro VBA, ale to raczej gra nie warta świeczki, jeśli można by było to wydrukować ze sterownika, czy dodatkowego oprogramowania drukarki.

Dla jednej strony każdej kartki musisz wydrukować strony:
1-2, 5-6, 9-10, 13-14, 17-18, 21-22, 25-26, 29-30, 33-34, 37-38, 41-42, 45-46, 49-50, 53-54, 57-58, 61-62, 65-66

A na drugiej stronie każdej z tych kartek:
3-4, 7-8, 11-12, 15-16, 19-20, 23-24, 27-28, 31-32, 35-36, 39-40, 43-44, 47-48, 51-52, 55-56, 59-60, 63-64, 67

W punktach usługowych mają po prostu drukarki z automatycznym dupleksem, czyli drukarka sama odwraca każdą kartkę i drukuje następne strony na drugiej stronie kartki (o ile operator wybierze odpowiednią opcję w sterowniku drukarki).
Zadając pytanie w poście napisz CO chcesz zrobić, a nie JAK - to ułatwi znalezienie rozwiązania!

Dołącz do swojego postu plik z przykładowymi REPREZENTACYJNYMI danymi, na których będzie można sprawdzić rozwiązanie.
Opisz wszystkie warunki i zależności.
Bazę Accessa należy skompaktować (menu Narzędzia->Narzędzia bazy danych->Kompaktuj i napraw bazę danych).

Koziorozec pomógł Ci w życiu? ;) - odwdzięcz się odpowiednim komentarzem w jego Profilu.

#3 reddox

reddox

    Początkujący

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 85 Postów:

Napisany 02 czerwiec 2008 - 00:49

Wybacz nie każdy może być mistrzem w Wordzie tak jak Ty. Naprawdę mam duży szacunek dla Twoich umiejętności, ale ja ich po prostu nie mam wybacz. I może popełniam szkolne błędy i dziecinne, ale ja już ledwie na oczy widzę.
Teraz już wiem jak się wstawia odsyłacze, nadal nie wiem jak się pozbyć tych linii. Wiem, że źle zrobiłem, ale cóż ... Będę musiał zrobić pracę na zasadzie kopiuj / wklej ze starego na nowy dokument. Za błędy trzeba płacić :(
Koziorożec serdecznie dziękuję za porady. Jak zwykle ogromnie pomocne. Jeszcze raz dziękuję. Mam jeszcze jedno pytanie ( mam nadzieję, że nie szkolne :) ). Jeśli kopiuję tekst z starego dokumentu do nowego to z Times New Roman w nowym dokumencie pojawia mi się tekst w Calibri ( który jest ustawiony jako tekst podstawowy ). Pytanie jak ustawić Times New Roman jako tekst podstawowy ?

Dodano 02-06-2008 01:49:25:


Ok. O nic nie pytałem. Doszedłem już o co chodzi. Po wtorku jak już wszystko zakończę może napiszę co i jak. Koziorożec dziękuję raz jeszcze za pomoc. Wybacz jeszcze się uczę i tak będzie pewnie przez całe życie :) że będę odkrywał coś nowego :)

Pozdrawiam serdecznie

A i tak 2003 był o niebo lepszy :blush:

Za niecałe 3 godziny muszę wstać do roboty. A więc do usłyszenia

#4 Koziorozec

Koziorozec

    Master

  • Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1461 Postów:
  • Płeć:Nie podano

Napisany 02 czerwiec 2008 - 01:15

Wybacz nie każdy może być mistrzem w Wordzie tak jak Ty. Naprawdę mam duży szacunek dla Twoich umiejętności, ale ja ich po prostu nie mam wybacz. I może popełniam szkolne błędy i dziecinne, ale ja już ledwie na oczy widzę.

Nie piszę przecież w swoim poście, że Twoje poczynania to "dziecinne błędy".
Nigdy nikogo nie wyśmiewam w jego poczynaniach, o ile wynika to z jego niewiedzy, której to może nie posiadać.

Niemniej jednak zachowuję prawo do wyrażania zdumienia i oszołomienia ;) , że ktoś może pisać pracę, np. bez stosowania stylów albo odsyłaczy.
Mogę jeszcze zrozumieć, że ktoś nie wie, jak zrobić automatyczny spis treści, ale po prostu szkoda mi tych, którzy ciągle muszą coś poprawiać w swojej pracy, a jak im promotor wymyśli formatowanie innym rozmiarem czcionki, to nie potrafię sobie wyobrazić ogromu pracy, jaki muszą włożyć w ponowne formatowanie wybranych części tekstu, podczas gdy stosując style - mogliby to zrobić w kilkanaście sekund!

Raczej dziwi mnie, że przecież tyle osób pisało już swoje prace, więc można uzyskać odpowiednią wiedzę od nich, chyba gdzieś na studiach, w szkole musiały być pokazywane te różne, ułatwiające opcje Worda, wystarczy zajrzeć do pomocy i program jest po polsku, więc lepiej najpierw pogrzebać trochę w opcjach Worda i zapoznać się z nimi, zanim zacznie się coś pisać itd.

Nie wiem, może ja mam już takie podejście do większości spraw, że najpierw staram się poznać jak najwięcej rzeczy, które mogą mi ułatwić pracę, obmyślam plan działania, co często zajmuje mi sporo czasu, ale potem zyskuję na czasie, bo jestem do przodu o ten plan działania, obmyślaną organizację pracy.
Wbrew pozorom to wszystko wynika z lenistwa, bo czyż człowiek ułatwiałby sobie pracę, przyspieszał jej wykonanie, gdyby nie wolał wcześniej coś skończyć i pójść sobie nad wodę, poopalać się?
Ja tam jestem leniuchem, ale też perfekcjonistą, więc jak mam coś zrobić, to staram się zrobić jak najlepiej (wyróżniająco), ale jak najbardziej ułatwić sobie pracę :)

Teraz już wiem jak się wstawia odsyłacze, nadal nie wiem jak się pozbyć tych linii. Wiem, że źle zrobiłem, ale cóż ... Będę musiał zrobić pracę na zasadzie kopiuj / wklej ze starego na nowy dokument. Za błędy trzeba płacić :(

Te linie możesz usunąć poprzez zaznaczenie akapitu tuż nad tą linią (albo po prostu stanięcie kursorem w akapicie tuż nad linią) i ze wstążki Narzędzia główne, z części wstążki dotyczącej Akapitu - wybranie Brak krawędzi z listy koło ikonki dotyczącej obramowania (taka ikona z niby okienkiem - kwadrat podzielony na 4 części).

Gdybyś to chciał zrobić za jednym razem dla całego tekstu, to pod warunkiem, że nigdzie w dokumencie nie stosowałeś obramowania - możesz zaznaczyć cały tekst (skrót klawiaturowy Ctrl+A) i wybrać brak krawędzi dla tego całego, zaznaczonego tekstu.

Jeśli kopiuję tekst z starego dokumentu do nowego to z Times New Roman w nowym dokumencie pojawia mi się tekst w Calibri ( który jest ustawiony jako tekst podstawowy ). Pytanie jak ustawić Times New Roman jako tekst podstawowy ?

Na wstążce Narzędzia główne masz sekcję Style. Znajdziesz tam styl, który się nazywa Normalny (powinien być pierwszy na liście). Kliknij na niego prawym przyciskiem myszy, a z menu wybierz Modyfikuj...
W otwartym okienku możesz zmienić ustawienia dla tego stylu, m.in. czcionkę Calibri zmienić na Times New Roman.
Jeśli chcesz zmienić ustawienia tego stylu dla wszystkich nowych dokumentów, to na dole okienka musiałbyś zaznaczyć jeszcze opcję W nowych dokumentach na podstawie tego szablonu.
Jeśli będziesz używał swoich własnych zdefiniowanych stylów (w większości wypadków, gdzie piszemy długie prace tak powinniśmy robić, zamiast stosować style domyślne, częściowo zmodyfikowane), to taka sytuacja nie będzie miała miejsca.

Można też w opcjach Worda zmienić domyślne formatowanie podczas przenoszenia fragmentów tekstów pomiędzy dokumentami.
Klikasz przycisk pakietu Office (w lewym górnym rogu ekranu - kółko z logo Office) i w okienku, tuż przy dolnej krawędzi znajdziesz Opcje programu Word.
Część dotycząca Zaawansowane zawiera sekcję Wycinanie, kopiowanie i wklejanie, gdzie można zmienić opcję Wklejanie między dokumentami, jeśli istnieją konflikty definicji stylów na Zachowaj formatowanie źródłowe.
Zadając pytanie w poście napisz CO chcesz zrobić, a nie JAK - to ułatwi znalezienie rozwiązania!

Dołącz do swojego postu plik z przykładowymi REPREZENTACYJNYMI danymi, na których będzie można sprawdzić rozwiązanie.
Opisz wszystkie warunki i zależności.
Bazę Accessa należy skompaktować (menu Narzędzia->Narzędzia bazy danych->Kompaktuj i napraw bazę danych).

Koziorozec pomógł Ci w życiu? ;) - odwdzięcz się odpowiednim komentarzem w jego Profilu.

#5 reddox

reddox

    Początkujący

  • Forumowicze
  • PipPipPip
  • 85 Postów:

Napisany 02 czerwiec 2008 - 01:35

Jeszcze raz dziękuję serdecznie :lol: Spokojnej nocy

Koziorożec obadałem to dzisiaj w pełni i rzeczywiście proste ! Jesteś wielki. Jeszcze raz dziękuję. Jedyna pociecha, że na przyszły raz będę już wiedział :)




1 Użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników