Skocz do zawartości

Close Open
Close Open
Zdjęcie
- - - - -

jak sformatować nowy dysk twardy ?

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 don111

don111

d(^L^)p

• Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2416 Postów:

Napisany 12 grudzień 2007 - 15:56

jutro odbieram nowy dysk twardy (SEAGATE 500GB ST3500320AS SATA II 32MB)
chciałbym go sformatować i postawić goły system WIN XP (tak w razie czego, system mam na obecnym dysku)

jestem zielony w temacie, czy ktoś mógłby mi wypunktować po kolei co należy zrobić ?
1) jak sformatować (jakie komendy itd, to jest mój dodatkowy dysk - czy spod uruchomionego win xp da się to zrobić ?)
2) jak utworzyć partycje (1 mała partycja systemowa ma być w fat32 aby dysk był widziany pod win98, reszta w ntfs) - przy okazji - na ile partycji optymalnie podzielić taki dysk (2 talerze/4 głowice), załóżmy że partycja systemowa będzie miała 30gb więc zostanie ok 470gb ??
z góry dzięki za pomoc
** Denon 2106 + Jungson JA-88C / Nad 3060 ** Paradigm - Monitor 9v5 / ADP 190v5 / CC 190v5 ** sub Infinity Beta SW12
** Panasonic 46py8 ** HD player Ariva 110 ** Cyfra+ ** car audio by :-))))

#2 Ali_Gator

Ali_Gator

Entuzjasta

• Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4887 Postów:

Napisany 12 grudzień 2007 - 16:51

Moim zdaniem zaproponowany przez Ciebie podział dysku na partycje jest bardzo dobry.

Formatowanie możesz zrobić z poziomu windows XP jak i podczas instalacji systemu operacyjnego. W drugim przypadku dokonujesz tego gdy pojawi się zapytanie gdzie chcesz instalować. W pierwszym przypadku w narzędziach administracyjnych w panelu sterowania.
Ali
C2D 3,0 GHz, płyta Foxconn P35 S, 4 GB OCZ, SB Audigi 2 ZS, Samsung 750 GB, NVidia 8800 GT, DVD LiteOn 1693S, Raitek 100 Mb/s, zasilacz CORSAIR 520 W, skaner Plustek, drukarka HP, monitor CRT 22 cale LG, Windows XP Pro i SP1.

#3 danielo001

danielo001

Entuzjasta

• Forumowicze
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1039 Postów:

Napisany 12 grudzień 2007 - 21:23